Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM!

Auta hybrydowe wywołują wiele skojarzeń: z ekologią, oszczędzaniem paliwa czy choćby sposobami producentów na obejście norm emisji spalin. Aż tu nagle Mercedes i AMG pokazują plug-ina, który jest odwrotnością tych wyobrażeń. Z zewnątrz poznasz go tylko po małej klapce kryjącej gniazdo, ale za kierownicą różnica jest ogromna.

Jeśli do tej pory myślałeś, że hybrydą może być tylko wydający dziwne dźwięki japoński hatchback o kształcie mydelniczki, to przygotuj się na szok. Realia roku 2022 są takie, że po napęd wspierany elektrycznością — i to nawet w bardziej rozbudowanej formie plug-ina, gdzie akumulator można też ładować z gniazdka — sięgają już nawet tacy producenci jak Bentley czy Ferrari (i to nawet z niezłym skutkiem, jak w Ferrari 296 GTB).

Czemu to robią? Najprostsza odpowiedź to unijne normy emisji spalin, które z roku na rok każą producentom wykazywać coraz niższe wyniki CO2 nowych samochodów. Hybrydy plug-in sprawdzają się w tym celu doskonale. Po taki napęd coraz chętniej sięgają jednak również sami klienci w najwyższych sferach motoryzacji, którzy pożądają tego, co nowe i modne.

Pierwsza jazda Mercedesem-AMG GT 4-door 63 S E Performance. Tak jeżdżą 843 konie za milion złotych

Nowa odmiana czterodrzwiowego coupé od AMG to inny gatunek auta. W niepozornym nadwoziu upakowano nieziemsko skomplikowany napęd, niewiele słabszy niż w…

Mercedes-AMG GT 4-door Coupé po trzech latach swojej rynkowej kariery został jednak przerobiony na hybrydę plug-in z pewnego bardzo konkretnego, ale jednak jeszcze innego powodu. Na koła przenosi aż 843 KM i 1470 Nm z pomocą chyba najbardziej skomplikowanego układu napędowego na całym rynku, którego działania nie sposób pojąć umysłem.

Jaki jest więc cel istnienia tego modelu? Tego dowiedziałem się próbując dogonić nim na torze Monteblanco w Hiszpanii Bernda Schneidera, najbardziej utytułowanego kierowcę wyścigowego w historii mistrzostw DTM. Odpowiedź poznasz na powyższym filmie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

BMW X3 xDrive35i - zabójca ideałów [test autokult.pl] Ford Focust ST Kombi (2012) - niebieska piguła [test autokult.pl] Test: Toyota C-HR GR Sport pokaże ci, za co ludzie lubią crossovery Test: Audi A3 Limousine 35 TFSI - byłoby lepsze, gdyby nie normy spalin Jeździłem nowym BMW M2 CS. To już nie tylko "ten mocniejszy". On jest po prostu opętany Ford Focus ST mk. II & Ford Focus ST mk. III - mniej, czyli lepiej? [test autokult.pl] Škoda Citigo Monte Carlo 1,0 MPI 75 KM - test Pojedynek Mitsubishi L200 z Fordem Rangerem: jak Dawid z Goliatem Nowe Audi RS4 kontra RS6 - test, opinia, spalanie, cena Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure - test [wideo] Pierwsza jazda: Audi Q5 po face liftingu – przewidywalny film o przewidywalnym aucie Audi A5 (2012) – polska premiera [pierwsza jazda autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom kosztuje 4 mln zł, ma 6 m długości i ani jednego ekranu (prawie) Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy