Test wideo: McLaren Artura łączy 680 KM i zużycie 5,5 l/100 km. Tak wygląda przyszłość superaut

Siadam za kierownicą egzotycznego bolidu z włókna węglowego, który szczyci się mocą 680 KM. Wciskam przycisk uruchomienia napędu i... nic się nie dzieje. Jadę na prądzie. Tak zaczyna się era superaut, w której muszą mierzyć się nie tylko z konkurentami, ale i trudniejszym rywalem: normami emisji spalin.

McLaren Artura (2022) – test, opinia

Nowy bolid McLarena na drogi korzysta z niezwykle wymyślnego układu napędowego. Składa się na niego nowy silnik spalinowy V6 wyciskający z trzech litrów pojemności całe 585 KM, a także bezszczotkowy silnik elektryczny o strumieniu osiowym. Ten ważący 15,4 kg dysk, którego wielkość można porównać do solidnej tarczy hamulcowej, generuje dodatkowe 95 KM i 225 Nm. Energię pobiera z akumulatora o pojemności 7,4 kWh, który można ładować również z przydomowego gniazdka.

McLaren Artura wygląda jak wszystkie przed nim, ale jest przełomowy. Tak jeździ hybryda z 680 KM na tył

Choć McLaren jest doskonale znany jako stajnia wyścigowa, to jako producent samochodów drogowych istnieje zaledwie od 12 lat. Brytyjczycy mówili, że…

Po co zadawać sobie taki trud w przypadku egzotycznego auta sportowego? Odpowiedzi należy szukać w normach emisji spalin, które z roku na rok coraz bardziej utrudniają życie takim firmom jak McLaren. Jeden z najbardziej utytułowanych zespołów w historii Formuły 1 w ostatnich latach przechodził pewne problemy – zarówno na torach wyścigowych, jak i na rynku samochodów drogowych.

Zupełnie nowy model Artura ma być bohaterem, który wyprowadzi brytyjski zespół na prostą, chociaż na drogach publicznych. O tym, jak mu się to udało, przekonałem się podczas pierwszych jazd w Hiszpanii.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Środki do czyszczenia W5 Carcare [test autokult.pl] Mazda 6 2,2 MZR-CD Exclusive Plus - liftback dla rozsądnych [test autokult.pl] Nissan Leaf e+: z większym akumulatorem daje to, co inni dopiero obiecują Pierwsza jazda: Ford Puma ST to nowe auto starej szkoły Pierwsza jazda nowym BMW Serii 4. Nie patrz na grill. Jak nigdy wcześniej, tu liczy się "wnętrze" Test: Volvo XC60 B4 AWD - w poszukiwaniu spokoju Co ma do zaoferowania Kia Sorento w czasach Skody Kodiaq i Peugeota 5008? Wracamy za kierownicę starszego rywala Test: Hyundai i20 1.0 z miękką hybrydą – koreańska fabia wersja 2.0 Peugeot 308 SW 1,2 e-THP 130 - pierwsza jazda Seat Leon ST 2.0 TDI FR 4Drive: najlepsza specyfikacja hiszpańskiego kompaktu Seat Ibiza 1,2 TSI Ecomotive - koło ratunkowe [test autokult.pl] Test: Mazda 3 z silnikiem e-Skyactiv X - tankujesz benzynę, jeździsz jak dieslem

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom kosztuje 4 mln zł, ma 6 m długości i ani jednego ekranu (prawie) Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy