Test: Mercedes S580e – sytuacja win-win

Mercedes Klasy S to ikona luksusu i komfortu, ale też technologii. W nowym wydaniu pojawia się hybryda, która może pochwalić się mocą rzędu 510 KM i zasięgiem 100 km na samym prądzie. Sprawdziliśmy, jak jeździ.

Mercedes S580e – test wideo

Chociaż ciężko nazwać to liftingiem, w Klasie S niedawno zmodyfikowano to i owo w ofercie, a do tego dodano wyposażenie, które wcześniej dostępne było tylko w maybachu.

To między innymi podajnik pasów na tylnej kanapie, system MBUX Interior Assistant, który po wykryciu pasażerów z tyłu automatycznie wysuwa zagłówki i pozwala kontrolować rolety gestami. W połączeniu z siedzeniami Executive, zupełnie jak w maybachu, dostaniemy też funkcję masażu łydek.

Pojawił się również nowy silnik oznaczony jako 580e. To zupełnie nowa hybryda w gamie, która kusi mocą rzędu 500+ i zaskakująco dużym zasięgiem na prądzie. Systemowo osiąga 510 KM, przy czym 367 KM dostarcza silnik benzynowy, a 150 KM elektryczny. Spore wrażenie robi tutaj maksymalny moment obrotowy, który wynosi aż 750 Nm, z czego 480 Nm z silnika elektrycznego dostępne jest zawsze i wszędzie, bez żadnej zwłoki.

Producent deklaruje też, że taką Klasą S można przejechać nawet 100 km na samym prądzie. Czy to więc idealna limuzyna dla ekologicznego prezesa, który nie chce iść na całość z elektromobilnością? Sprawdzamy.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda Jaguarem F-Type'em po liftingu: koniec silnika V6, ale nie taki, jak się spodziewacie Honda Civic IX Sport 1,8 - krok w przód? [pierwsza jazda autokult.pl] Volkswagen turbo up! w natarciu Volvo V90 CrossCountry T6 – luksusowy wycieczkowiec Nissan Juke - oryginalna alternatywa do miasta [test autokult.pl] Volkswagen e-up! - test, opinia, zasięg, cena Test: Volkswagen Arteon – sernik z czekoladą czy z kiełbasą? SsangYong XLV goni światową czołówkę i kusi nie tylko ceną Opel Grandland X - witamy na długim dystansie Test wideo: Renault Megane RS - mógłbym takie mieć, ale... Volkswagen Grand California z Polski czy klasyczny kamper? Sprawdzamy, który jest lepszy Powolny objazd miasta Lexusem RX 450hL - my prowadzimy, wy piszecie, gdzie mamy jechać

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom kosztuje 4 mln zł, ma 6 m długości i ani jednego ekranu (prawie) Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy