Pora na napęd elektryczny w maszynach budowlanych i górniczych. Prezes Northvolt Poland opisuje jak zmieni się przemysł

W rozmowach na temat elektromobilności na ogół skupiamy się na samochodach osobowych. Tymczasem nowe technologie zmienią oblicze szerokiego obszaru przemysłu. O tych nowych kierunkach rozwoju rozmawiam z Robertem Chrycem‑Gawrychowskim, Prezesem Zarządu Northvolt Poland.

Northvolt to jeden z globalnych liderów produkcji i rozwoju akumulatorów dla branży elektromobilnej. Szwedzkie przedsiębiorstwo nie ogranicza się jednak tylko do samochodów osobowych, czego najlepszym przykładem jest jego najnowsza inwestycja w Polsce: gigafabryka bateryjnych magazynów energii pod Gdańskiem.

Szwedzi budują w Gdańsku. To największa taka fabryka w Europie

Northvolt to dostawca ogniw i systemów bateryjnych współpracujący z takimi markami jak Volvo, BMW, Scania czy Volkswagen. Na lokalizację swojej drugiej…

Stacjonarne magazyny energii do aplikacji sieciowych tylko jeden z przykładów zastosowania nowych generacji akumulatorów, które znajduje Northvolt. Prezes zarządu polskiego oddziału tej marki w czasie naszej rozmowy podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi wskazuje na kolejne. Z powyższego wywiadu dowiesz się, dlaczego napędy elektryczne już wkrótce pojawią się na placach budowlanych i jaki odrzucony przez branżę motoryzacyjną sposób ładowania akumulatorów dostał drugą szansę w… kopalniach.

Materiał powstał przy współpracy z Kongresem Nowej Mobilności

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Wywiady:

Rozmawiamy z Horacio Paganim o Argentynie, Zondzie i autach elektrycznych. "Ukształtowali mnie rodzice i wojna" "Cały świat motoryzacyjny stoi na głowie". O małych autach i nadchodzących latach mówi Thomas Schäfer, szef Škody Mistrzostwo Polski w niedzielę, kartkówka w poniedziałek. Wywiad z Nikodemem Wierzbickim, mistrzem Kia Platinum Cup 2019 Szukają partnerów do budowy ładowarek dla elektryków. Prezes Eleport wylicza ile można z nimi zyskać Zamaskowane prototypy Maserati jeżdżą po Polsce. Włosi powiedzieli mi, czemu tutaj są i co robią Co czeka Polskę, gdy zostaną tylko elektryki? Z prezesem VGP o autach używanych, miliardach do zgarnięcia i węglu McLaren Artura to supersamochód z napędem plug-in. Jego twórcy zdradzają, jak dokonali technicznego cudu Wywiad z szefem Mini w Europie. Pierre Jalady o przyszłości marki i samochodów w miastach Świat nie wycofa się z silników spalinowych i węgla. Dyrektor Toyoty ds. wodoru bez ogródek o przyszłości energetyki "Polityka rabatowa jest prosta: zero rabatów". Wywiad z Grzegorzem Zalewskim, szefem marki Dacia na terytorium East Szef Lexusa na Europę ma jasną wizję. "Każdy krok w stronę elektryfikacji musi być pozytywny" "Stawiamy na elektromobilność, ale nie wycofujemy Mustanga". O przyszłości Forda z prezesem Piotrem Pawlakiem

Popularne w tym tygodniu:

"Stawki OC nie rosły wbrew rynkowi i inflacji". Ekspert o rekomendacjach KNF Twórca Mazdy MX-5 mówi, co zmieniłby w ostatniej generacji. Problemem były koszty