Czy Polska jest gotowa na samochody elektryczne? Prezes Grupy VW przestrzega przed katastrofą

Wedle obecnie obowiązujących założeń w 2035 na rynkach Unii Europejskiej zostanie wprowadzony zakaz sprzedaży samochodów spalinowych. Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska Pavel Šolc ocenia, jak na ten oddalony o zaledwie 13 lat moment przygotowany jest Volkswagen i nasz kraj.

Grupa Volkswagen to niezmiennie największy udziałowiec rynku nowych samochodów w Polsce: odpowiada na nim za mniej więcej co czwarte sprzedane auto. Obecnie działania i przyszłe plany tego koncernu mają więc kluczowy wpływ na szanse powodzenia rozwoju elektromobilności w Polsce.

Niemiecki producent nie kryje swoich ambicji by stać się największych producentem samochodów elektrycznych na świecie. Do tego tematu podchodzi jednak kompleksowo, również w skali lokalnej. Grupa Volkswagen jest w stanie zagwarantować w pełni bezemisyjną eksploatację aut jej koncernu na polskich drogach za sprawą specjalnej umowy na zieloną energię ze spółką Polenergia. Ta sama pochodząca z odnawialnych źródeł energia zasila również polskie zakłady produkcyjne Volkswagena, inne placówki firmy oraz ładowarki o bardzo dużej mocy, które koncern stawia w ramach programów Ionity oraz Porsche Turbo Charger i Porsche Destination Charger.

Co czeka Polskę, gdy zostaną tylko elektryki? Z prezesem VGP o autach używanych, miliardach do zgarnięcia i węglu

Polski rynek motoryzacyjny stoi u progu historycznych zmian. Po drugiej stronie czeka nas elektromobilność. Jak Polacy poradzą sobie w tej nowej…

Do zakrojonego na tak szeroką skalę planu działań potrzeba jednak równie odważnej, rozwiniętej strategii po stronie władz, od szczebla lokalnego po państwowy. Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska Pavel Šolc alarmuje, że nie wszędzie widzi podobną determinację, a czasu na zmiany wbrew pozorom nie zostało już wiele.

Materiał powstał przy współpracy z Kongresem Nowej Mobilności

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Wywiady:

McLaren Artura to supersamochód z napędem plug-in. Jego twórcy zdradzają, jak dokonali technicznego cudu Dawid od podstaw buduje Forda GPW. Będzie bardziej oryginalny niż oryginały z czasów wojny Škoda Enyaq Coupé oczami szefa elektrycznych samochodów Škody. Dla Czechów to już wielki sukces "Współczesne silniki mogą o tym pomarzyć". Organizatorzy American Cars Mania o specyfice i rynku aut zza oceanu Ma wprowadzić Astona Martina na sam szczyt. Tobias Moers opowiada mi o DBX707, Vantage'u V12 i modelach na prąd Mała polska firma robi zabezpieczenia do kół, które nie tylko działają, ale posłużą latami "Cały świat motoryzacyjny stoi na głowie". O małych autach i nadchodzących latach mówi Thomas Schäfer, szef Škody Nowy szef Alfy Romeo w szczerym wywiadzie. Nie przeszedł tu z Peugeota dla robienia kariery O ogranicznikach prędkości, końcu diesla i zakupie auta przez internet. Prezes Volvo Car Poland podsumowuje 2020 rok Nowe Range Rovery kosztują majątek i wyprzedają się w ciemno. Polski dyrektor marki mówi o szokującym debiucie Fabryka e-paliwa na końcu świata. Porsche zdradza mi plan ocalenia silników spalinowych Twórcy hybrydowego Maserati Levante: "Elektryfikacja to sukces, który daje nam nowe możliwości"

Popularne w tym tygodniu:

"Stawki OC nie rosły wbrew rynkowi i inflacji". Ekspert o rekomendacjach KNF Twórca Mazdy MX-5 mówi, co zmieniłby w ostatniej generacji. Problemem były koszty