Renault R5 Turbo 3E Concept - duża dawka nostalgii w elektrycznym wydaniu

Renault R5 Turbo 3E Concept - duża dawka nostalgii w elektrycznym wydaniu

Renault R5 Turbo 3E
Renault R5 Turbo 3E
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Renault
Aleksander Ruciński
23.09.2022 07:23, aktualizacja: 10.03.2023 13:34

Retrofuturyzm jest w modzie, czego przykład stanowi wiele motoryzacyjnych projektów. Zarówno tych seryjnych, jak chociażby Ioniq 5, ale i koncepcyjnych - spójrzcie tylko na to wspaniałe renault.

Nie trzeba być wielkim znawcą motoryzacji, by dostrzec analogie do kultowego modelu 5 Turbo, który w latach 80. rządził światem rajdów i umysłami ówczesnych nastolatków. Francuzi postanowili wskrzesić ten projekt we współczesnym, elektrycznym wydaniu. Wyszło naprawdę smakowicie.

R5 Turbo 3E, bo tak nazywa się wspomniany koncept, w kwestii kształtów do złudzenia przypomina oryginał. Ma cztery metry długości, ponad dwa metry szerokości i 1,32 metra wysokości. Wyjątkowe proporcje podkreślono agresywnymi detalami, takimi jak ogromne tylne skrzydło czy pokaźne nadkola skrywające bardzo szerokie opony - 225/35/19 z przodu i 325/25/20 z tyłu.

Choć to elektryk, nie brakuje też licznych wlotów powietrza podkreślonych dodatkowo kontrastową, żółtą kolorystyką. No i to pikselowe oświetlenie, tak chętnie wykorzystywane w futurystycznych projektach. Znamy je z modeli Ioniq, ale w Renault też robi wrażenie.

Renault R5 Turbo 3E
Renault R5 Turbo 3E© mat. prasowe / Renault

Wnętrze jest nie mniej spektakularne niż nadwozie, choć bardzo minimalistyczne. Producent ograniczył się do klatki bezpieczeństwa, kubełkowych foteli i sporego wyświetlacza przed kierowcą. Z myślą o kierowcy jest też "hydrołapa" i tryb driftu, bo R5 Turbo 3E jest rzecz jasna tylnonapędówką.

Na tylnej osi znajdziemy dwa silniki elektryczne generujące łącznie 380 KM mocy i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Francuzi twierdzą, że przekłada się to na 3,5 sekundy do setki. Jeśli chodzi o akumulator, ma on tylko 42 kWh pojemności. Widać, że nie zasięg, lecz osiągi były tu priorytetem.

Biorąc pod uwagę współczesne trendy i zamiłowanie do nostalgii, R5 Turbo 3E z pewnością znalazłoby sporo chętnych. Niestety Renault nie planuje wersji produkcyjnej.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/34]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)