Aceman to kolejny crossover w gamie Mini. Będzie hit?

Po zapowiedziach oraz debiucie przedprodukcyjnego konceptu, Mini w końcu pokazało gotowego Acemana. To reprezentant modnych crossoverów segmentu B, w dodatku z elektrycznym napędem.

Mini AcemanMini Aceman
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mini
Aleksander Ruciński

W przeciwieństwie do większego Countrymana, Aceman nadal zasługuje, by nazywać go "mini". Mierzy bowiem tylko 4,07 m długości, 1,75 m szerokości i ma 1,5 m wysokości. Jest więc jednym z mniejszych przedstawiciel swojego segmentu. Mimo to udało się wygospodarować przyzwoity, 300-litrowy bagażnik.

W kwestii stylistyki Aceman prezentuje linie typowe dla nowych aut marki. Oznacza to więcej kanciastych i ostro narysowanych elementów. Pod wieloma względami auto wygląda jak zmniejszony Countryman. Dotyczy to także wnętrza z niemal identycznym kokpitem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mini Clubman S - tutaj nie chodzi o praktyczność

Minimalistyczna deska została niemal w całości obszyta tkaniną z recyklingu, a główne centrum dowodzenia stanowi okrągły ekran multimediów. O odpowiedni klimat dba ambientowe oświetlenie z kilkoma trybami do wyboru.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Aceman będzie dostępny wyłącznie jako elektryk, w dwóch wariantach różniących się mocą silnika i pojemnością akumulatora. W pierwszej opcji dostaniemy 184 KM i 42,5 kWh. W drugiej natomiast 218 KM i 54,2 kWh. Obiecywany zasięg to odpowiednio 310 km i 406 km na jednym ładowaniu. Osiągi będą jednak podobne - 0-100 km/h w 7,9 s vs 7,1 s.

Więcej szczegółów wraz z pełną specyfikacją i cenami powinniśmy poznać niebawem. Właśnie od kwot zależy ewentualny sukces tego modelu.

  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
  • Mini Aceman
[1/44] Mini Aceman Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Mini
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach