WAŻNE
TERAZ

Śmierć trzech osób w Barcicach. Zatrzymano 25-latka

ADAC podsumowuje 2023 rok. Więcej awarii i wyjazdów do elektryków

Niemiecki automobilklub ADAC podsumował miniony rok w kwestii liczby interwencji wynikających z awarii samochodów. Akcji było więcej niż rok wcześniej. Szczególnie w przypadku aut elektrycznych.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | ADAC

W 2023 roku pojazdy pomocy ADAC wyjechały do ponad 3,5 mln awarii. Średnio było to aż 9647 interwencji dziennie. W stosunku do 2022 roku ich liczba wzrosła o 3,4 proc.

Zdecydowana większość awarii, bo aż 44 proc., dotyczyła problemów z akumulatorem. Na drugim miejscu z wynikiem 22,8 proc. znalazł się układ sterowania silnikiem, dalej uplasował się rozrusznik i elementy układu elektrycznego.

W 2023 roku zauważalnie wzrosła liczba interwencji dotyczących pojazdów elektrycznych. Było ich aż 50 proc. więcej niż we wcześniejszym okresie. Nie oznacza to jednak, że elektryki psuły się ponadprzeciętnie często. Więcej interwencji wynika z dużego wzrostu popularności aut na prąd.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kia EV9 - niby z tygrysem mu do twarzy

Tylko w 2023 roku na niemieckim rynku zarejestrowano ich blisko 1,5 mln. Co ciekawe, w przypadku elektryków czy hybryd głównym problemem także był akumulator rozruchowy, którego nie należy mylić z akumulatorem trakcyjnym, odpowiadającym za zasilanie napędu.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za odrobiną klasyki w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za odrobiną klasyki w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy