Akio Toyoda: "Milcząca większość zastanawia się, czy pojazdy elektryczne to jedyna opcja"

Szef Toyoty Akio Toyoda pozostaje niezłomny w kwestionowaniu elektromobilności jako jedynego słusznego rozwiązania. Podczas niedawnego wystąpienia w Tajlandii stwierdził, że nie jest odosobniony w takich poglądach.

Akio Toyoda, president of Toyota Motor Corp., gestures while posing for photographs during a news conference at the company's showroom in Tokyo, Japan, on Tuesday, Dec. 14, 2021. The worlds biggest carmaker is planning to invest 4 trillion yen ($35.2 billion) to supercharge its EV push, with a target to sell 3.5 million units annually by the end of the decade, according to Toyoda. Toyota will roll out 30 electric models by 2030, a step up from a prior plan to introduce 15 EVs globally by 2025. Photographer: Kiyoshi Ota/Bloomberg via Getty ImagesAkio Toyoda, prezydent koncernu Toyota
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Aleksander Ruciński

Toyoda uważa, że należy do "milczącej większości" osób z branży motoryzacyjnej, które kwestionują elektromobilność jako jedyną drogę rozwoju. Podczas niedawnej rozmowy z reporterami w Tajlandii po raz kolejny podkreślił, że jest zwolennikiem rozwoju wielu różnych technologii, w szczególności hybryd, zamiast marginalizowania silników spalinowych.

Ludzie zaangażowani w przemysł samochodowy to w dużej mierze milcząca większość – powiedział dziennikarzom Toyoda. – Ta milcząca większość zastanawia się, czy pojazdy elektryczne są naprawdę w porządku jako jedna opcja. Ale taki jest ogólny trend, więc nie mogą mówić głośno... Właściwa odpowiedź jest nadal niejasna, nie powinniśmy więc ograniczać się tylko do jednej opcji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Corolla Cross – rozsądna, ale czy to wystarcza?

Podczas niedawnej prezentacji koncepcji elektrycznego Hiluxa Toyoda podkreślił, że prawdziwym wrogiem ludzkości jest emisja dwutlenku węgla, a nie konkretny rodzaj napędu.

– Pojazdy typu BEV nie są jedynym sposobem na osiągnięcie światowych celów neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla – stwierdził Toyoda.

– W Toyocie wierzymy w tworzenie pełnego portfolio produktów ograniczających emisję dwutlenku węgla dla naszych klientów, począwszy od hybrydowych pojazdów elektrycznych, pojazdów elektrycznych typu plug-in, samochodów elektrycznych i pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi – dodał szef japońskiej marki.

Wybrane dla Ciebie

Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii