Alpine A290 już gotowe. To elektryczne Renault 5 na ostro

Mały elektryk Renault ledwie zadebiutował, a już doczekał się sportowego wydania sygnowanego przez Alpine. Auto nie tylko dobrze wygląda, ale i kusi mocą.

Alpine A290Alpine A290
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alpine
Aleksander Ruciński

Francuzi zaprezentowali długo zapowiadaną nowość, która pozwoli im zaistnieć w rosnącym segmencie elektrycznych hot hatchy. A290 powalczy z takimi modelami jak Abarth 500e, Volkswagen ID.3 GTX, Cupra Born VZ czy mniej znane MG4 XPower.

A290 jest niczym innym jak sportowym wydaniem Renault 5 wyróżniającym się zarówno w kwestii designu, jak i zastosowanego napędu. Nadwozie jest zauważalnie szersze niż w piątce, a 19-calowe felgi podkreślają ostry charakter.

Jak na elektryka, pojazd jest stosunkowo lekki - waży bowiem 1478 kg. Elektryczny silnik generujący 220 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego jest więc wystarczający, by zapewnić dobre osiągi - setka pojawia się na liczniku po 6,4 sekundy. W ofercie pojawi się też słabszy, 180-konny wariant. W jego przypadku sprint 0-100 km/h zajmie 7,4 sekundy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Renault Austral - to nie Nokia 3310

Oba warianty są zasilane takim samym akumulatorem o pojemności 54 kWh. Zdaniem producenta przekłada się to na zasięg do 380 km. Maksymalna obsługiwana moc ładowania wynosi natomiast 100 kW.

Auto ma trafić na rynek w najbliższych miesiącach. Ceny na razie pozostają nieznane. Biorąc jednak pod uwagę, że Renault 5 debiutowało jako tani elektryk, pozostaje liczyć na rozsądne kwoty.

  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
  • Alpine A290
[1/20] Alpine A290 Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy