Autonomiczna Toyota Hilux w drodze. Ma pomagać w kopalniach

Toyota ogłosiła prace nad autonomiczną wersją Toyoty Hilux. W pierwszej kolejności jednak nie będzie ona przeznaczona do jazdy po drogach publicznych. Zastosowanie ma ona bowiem znaleźć w kopalniach.

Toyota pracuje nad autonomiczną wersją modelu HiluxToyota pracuje nad autonomiczną wersją modelu Hilux
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota
Kamil Niewiński

Autonomiczne pojazdy mają coraz szersze zastosowanie w przeróżnych gałęziach przemysłu. W przypadku dróg, gdzie absolutnie najważniejszą kwestią jest bezpieczeństwo ludzi, postęp tej technologii jest trochę wolniejszy. Dziś jednak skupimy się na tym pierwszym przypadku, chociaż w centrum uwagi znajduje się Toyota Hilux - dość dobrze znany pickup japońskiej marki.

Producent z Kraju Kwitnącej Wiśni ogłosił właśnie, że we współpracy z firmą Komatsu, producentem maszyn budowlanych, tworzy autonomiczną wersję Hiluxa. Samochód ten będzie dostosowany do pracy w kopalniach, a jego zadaniem ma być przewożenie sprzętu i części potrzebnych dla operatorów innych pojazdów. Pierwsze prototypy przechodzą już testy na specjalnie do tego przeznaczonych obiektach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Hilux - test. 8 generacja legendarnego pick-upa.

Autonomiczna Toyota Hilux ma pozwolić na poprawę bezpieczeństwa i zwiększenie wydajności pracy. Celem inżynierów jest również ograniczenie liczby wypadków spowodowanych błędem ludzkich i zminimalizowanie problemów związanych z niedoborem pracowników. Auto ma być w całości skonfigurowane z autonomicznym system Komatsu. Pierwsze testy komercyjne planowane są zaś na styczeń 2024.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy