Bentley Continental GT

Bentley Continental to luksusowy model produkowany od 2003 roku przez brytyjską firmę Bentley Motors Limited. Początkowo produkowany był jedynie w nadwoziu coupé pod nazwą Continental GT. W 2005 roku zostały zaprezentowane również wersje GTC (kabriolet) oraz Flying Spur (czterodrzwiowa limuzyna). Konstrukcja nowego dzieła brytyjskiego producenta została oparta na płycie podłogowej Volkswagena. Platforma ta oznaczona jest symbolem D1 i została wykorzystana również do stworzenia modelu Volkswagen Phaeton.

  • Continental to luksusowy model samochodu produkowany od 2003 roku przez brytyjską firmę Bentley Motors Limited
  • Podstawową wersją nadwozia w Bentley'u Continentalu jest coupé
  • Bentley Continental powstał na platformie D1, która została wykorzystana również do stworzenia modelu Volkswagen Phaeton
  • Dzięki doskonałym proporcjom i odpowiednio poprowadzonym przetłoczeniom, Bentley Continental sprawia wrażenie szybkiego samochodu
  • Wnętrze Bentleya Continentala GT jest wykończone najlepszej jakości materiałami, takimi jak drewno orzechowca czy chruściny jagodnej
[1/5] Continental to luksusowy model samochodu produkowany od 2003 roku przez brytyjską firmę Bentley Motors Limited

Nowy Bentley, który zastąpił model Continental R, pokazał światu nowe oblicze marki. Przód został zaprojektowany zupełnie inaczej niż w innych modelach brytyjskiego producenta. Zamiast kanciastych kształtów i wręcz monumentalnych grillów Bentley miał smukłe linie, tworzące zaokrągloną sylwetkę. Mimo całkowicie nowego nadwozia łatwo poznać, że jest to model właśnie tej marki. Świadczą o tym chociażby kształt siatkowego grilla oraz okrągłe podwójne lampy. Zarówno w odmianie GT, jak i Flying Spur sylwetka Continentala ma modelowe kształty w swoich klasach. Dzięki doskonałym proporcjom i odpowiednio poprowadzonym przetłoczeniom, mimo dużych rozmiarów, Continental sprawia wrażenie szybkiego samochodu. Co ciekawe, grill odmiany Flying Spur wykonany jest z tworzywa sztucznego i jedynie pokryty metalem. Wynika to z konieczności spełnienia wymogów bezpieczeństwa określonych dla zderzenia z pieszym.

Wnętrze zostało wykończone najlepszej jakości materiałami. Do wyboru jest 17 kolorów skóry, drewno orzechowca, chruściny jagodnej oraz lakierowane czarnym, połyskującym lakierem fortepianowym. Wygląd montowanych ręcznie elementów wnętrza nawiązuje do klasycznych modeli marki. Prestiżowego wyglądu dodaje zegarek marki Breitling montowany w konsoli środkowej. Metalowe dodatki wykonane są głównie ze stopów aluminium.

Standardowe wyposażenie Continentala obejmuje m.in.elektrycznie otwierany bagażnik, zmieniarkę na 6 CD, czterostrefową klimatyzację w modelu Flying Spur, podgrzewane fotele z masażem, głosowe wybieranie numeru telefonu, łącze Bluetooth i wiele innych. Opcjonalnie na pokładzie Continentala w zależności od wybranej wersji (4- lub 2-drzwiowej) może zostać zainstalowany tuner TV, łącze dla iPoda, inteligentny tempomat oraz mnóstwo innych urządzeń i udogodnień. Wybierając wersję Flying Spur, można zrezygnować z pełnej tylnej kanapy i zastąpić ją dwoma fotelami i pełnej długości tunelem środkowym. Przy tego typu konfiguracji również tylne fotele mają funkcję masażu oraz pełną, elektroniczną regulację ustawienia.

Sercem Continentala jest 6-litrowy, podwójnie turbodoładowany motor W12. Generuje on moc 560 KM i 650 Nm. Napęd przekazywany jest przez 6-stopniową automatyczną przekładnię ZF 6HP26A tiptronic na wszystkie cztery koła. W 2007 roku Bentley przedstawił odmianę GT Speed, której moc wzrosła do 600 KM. Dwa lata później zaprezentowano wersję Speed Continentala Flying Spur, która zyskała 10 KM więcej w stosunku do szybszej odmiany coupé.

W 2009 roku zadebiutował model Continental GT Supersports. Wzmocnione gran turismo, pokazane na targach samochodowych w Genewie, zostało wyposażone w 630-konny silnik zasilany benzyną lub etanolem. Poprawiony motor W12 generował 800 Nm momentu obrotowego. Zmodyfikowano także układ napędowy. Moc była teraz przekazywana przez poprawioną skrzynię tiptronic, wyposażoną w system Quickshift, redukujący czas zmiany biegu o 50% i pozwalający na podwójną redukcję. Rozdział mocy między przodem a tyłem wynosił 40:60. Supersports zyskał też nieco inny wygląd niż podstawowa wersja GT. Przednie lampy zostały umieszczone w ciemnych zagłębieniach, przyciemniono tylne światła i wprowadzono bardziej sportowe atrapy zderzaków.