WAŻNE
TERAZ

Akty dywersji na kolei. Sąd podjął decyzję wobec Ukraińców

Chińczycy pokazali nowego SUV-a. Ma 1,5-litrowy silnik i minimum 721 KM mocy

Koncern Geely uzupełnia gamę marki Lynk & Co o zupełnie nową, flagową propozycję. To potężny SUV z hybrydowym napędem plug-in, który zdecydowanie zaskakuje mocą.

Lynk & Co 900Lynk & Co 900
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lynk & Co
Aleksander Ruciński

Mierzy 5240 mm długości, 1999 mm szerokości, 1810 mm wysokości i ma 3160 mm rozstawu osi. Nowy Lynk & Co 900 to spory SUV, który jest w stanie przewieźć sześć osób w iście luksusowych warunkach.

Konstrukcja oparta na platformie SPA Evo charakteryzuje się płaską podłogą i bardzo nisko położonym środkiem ciężkości, co owocuje nie tylko lepszym prowadzeniem, lecz przede wszystkim sporą przestrzenią w kabinie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Chiński montaż Volvo S90 - czy mamy się czego bać?

Samochód jest naszpikowany nowoczesnymi rozwiązaniami znanymi z bardziej znanych marek. Mowa m.in. o pneumatycznym adaptacyjnym zawieszeniu, skrętnej tylnej osi czy systemie pozwalającym na zawracanie w miejscu (znanym np. z Mercedesa Klasy G).

Równie zaawansowane technologie znajdziemy we wnętrzu. Architekturę multimediów i pokładowych systemów oparto na procesorach Nvidia Orin X i Thor, co ma gwarantować szybkie i sprawne działanie. Głównym punktem kokpitu jest ekran o przekątnej aż 30 cali. Poza tym tuż przed kierowcą znajdziemy wyświetlacz HUD, a z tyłu kolejny 30-calowy ekran dla pasażerów.

Lynk & Co 900
Lynk & Co 900 © Materiały prasowe | Lynk & Co

A co z napędem? Do wyboru są aż trzy opcje, z czego już najsłabsza oferuje 721 KM mocy. To hybryda plug-in oparta na benzynowej jednostce 1.5 i dwóch silnikach elektrycznych. Wyżej mamy odmiany 735-konne i 856-konne wykorzystujące silnik 2.0 i jednostki elektryczne. Najmocniejsze wydanie osiąga setkę w zaledwie 4 s.

Auto już w marcu trafi do salonów w Chinach. Wątpliwe, by pojawiło się w Europie. Warto jednak zapamiętać je dokładniej, gdyż część zastosowanych tu rozwiązań w przyszłości może trafić do innych marek koncernu Gelly, np. Volvo.

  • Lynk & Co 900
  • Lynk & Co 900
  • Lynk & Co 900
  • Lynk & Co 900
  • Lynk & Co 900
[1/5] Lynk & Co 900 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Lynk & Co
Wybrane dla Ciebie
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥