Chiński dostawczak do zadań specjalnych. Zmieści się wszędzie

Wuling E10 to w pełni elektryczny, jednomiejscowy samochód dostawczy zaprojektowany tak, aby zmieścił się w najwęższych uliczkach chińskich miast.

Pojazd ma zaledwie 108 cm szerokościPojazd ma zaledwie 108 cm szerokości
Źródło zdjęć: © Wuling

Wygląd zewnętrzny Wuling E10 charakteryzuje się niekonwencjonalnymi proporcjami ze względu na wąską sylwetkę i małe 12-calowe koła. W oczy rzucają się też reflektory w pomalowanym na czarno "nosie" pojazdu. Oprócz standardowej wersji z metalową skrzynią z tyłu, dostępna jest opcja z wyższym dachem, która może służyć jako lodówka do transportu i sprzedaży kwiatów, lodów lub owoców. Wewnątrz kabiny znajduje się manualna klimatyzacja, cyfrowy zestaw wskaźników oraz port USB do ładowania.

  • Wuling E10
  • Wuling E10
  • Wuling E10
[1/3] Wuling E10 Źródło zdjęć: Wuling |

Pojazd ma zaledwie 108 cm szerokości, 160 cm wysokości i aż 330,5 cm długości. Promień skrętu w przypadku Wuling E10 wynosi natomiast 4,3 m, co ułatwia manewrowanie w ciasnych przestrzeniach. Tylna skrzynia ma pojemność do 1,7 metra sześciennego. Ładowność ograniczona jest do 200 kg, co co jest zrozumiałe w przypadku pojazdu o masie własnej 620 kg.

Wąski elektryk napędzany jest montowanym z przodu silnikiem elektrycznym o mocy 27 KM. Prędkość maksymalna w tym przypadku jest ograniczona do 71 km/h. Energia pochodzi z akumulatora litowo-żelazowo-fosforanowego o pojemności 9 kWh, który pomimo niewielkiej pojemności zapewnia zasięg wynoszący ok. 150 km. Bateria jest kompatybilna z ładowarkami prądu zmiennego i zwykłymi wtyczkami domowymi 220 V, dzięki czemu można ją ładować w dowolnym miejscu.

Choć pierwsze informacje na temat Wuling E10 pojawiły się już na początku 2022 roku, to oficjalna premiera miała miejsce dopiero pod koniec sierpnia br. Chiński producent wypuścił na rynek dwa różne warianty E10, których ceny wyniosły odpowiednio 5054 dolarów i 5466 dolarów.

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"