Duża zmiana w Mercedesie. Zniknie linia elektrycznych modeli

Słabnąca sprzedaż skłoniła Mercedesa do zmiany strategii. Marka planuje zintegrować modele elektryczne i spalinowe, rezygnując z osobnej nazwy 'EQ' dla pojazdów zeroemisyjnych.

Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ Performance PlusMercedes-AMG EQS 53 4Matic+ Performance Plus
Źródło zdjęć: © Autokult | Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

Mercedes przeanalizował swoją strategię dotyczącą samochodów elektrycznych w obliczu malejącej sprzedaży. W przyszłości te same modele będą miały wersje. elektryczne i spalinowe.

Według informacji podanych przez "Automotive News Europe", niemiecka marka zamierza wymieszać pojazdy elektryczne i spalinowe poprzez wycofanie oddzielnej linii 'EQ' używanej obecnie dla modeli zeroemisyjnych. Litery 'EQ' pozostaną, ale będą miały mniej wyeksponowaną rolę w nazewnictwie.

Rzecznik Mercedesa potwierdził: "Nie będziemy już używać 'EQ' w nazewnictwie modeli nowych pojazdów". Oznacza to, że nie pojawią się nowe, czysto elektryczne modele rozpoczynające się od 'EQ'. Zamiast tego przyszłe pojazdy będą nosić nazwy wersji spalinowych z dodanym określeniem 'EQ Technology' na końcu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes CLE - kulinarny eksperyment

Ta strategia jest już wdrażana, co pokazuje ubiegłoroczne wprowadzenie modelu G580 z EQ Technology. Kolejnym modelem, który otrzyma oznaczenie 'EQ Technology', będzie nowy CLA, którego premiera zaplanowana jest na przyszły miesiąc. Trzecia generacja tego luksusowego sedana będzie dostępna także jako hybryda plug-in z terminologią 'EQ Hybrid Technology'. Wersje napędzane silnikami benzynowymi i diesla będą po prostu nazywane 'CLA'.

Do końca 2027 roku Mercedes planuje wprowadzić na rynek co najmniej 17 samochodów elektrycznych i 19 spalinowych. Ta "największa w historii kampania produktowa" obejmuje również zapowiadany od dawna, mniejszy odpowiednik Klasy G.

Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc