EdisonFuture EF1‑T to kolejny dowód, że przyszłość amerykańskich pick-upów jest elektryczna

Trudno dziś o bardziej amerykańskie, klasyczne i tradycyjne samochody niż duże pick-upy. To one cały czas kojarzone są z wielkimi silnikami V8. Jednak zaskakująco to właśnie one mogą masowo stać się elektryczne.

EdisonFuture EF1-T
EdisonFuture EF1-T
Źródło zdjęć: © fot. EdisonFuture
Szymon Jasina

21.11.2021 | aktual.: 10.03.2023 15:13

Duże pick-upy to nie tylko nadal najpopularniejsze samochody w USA, ale dla wielu jej mieszkańców też symbol tradycyjnej Ameryki. Gdy myśli się o redneckach od razu przed oczami staje też napędzany wielkim V8 pick-up. Ale wystarczy spojrzeć na nadchodzące premiery, aby zauważyć, że coś w tym obrazie nie pasuje. Zaprezentowany właśnie na targach w Los Angeles EdisonFuture EF1-T to kolejny pick-up na prąd.

We wrześniu 2021 r. do klientów zaczęły trafiać pierwsze Riviany R1T, Elon Musk cały czas czaruje modelem Tesli o nazwie Cybertruck, a prezydent Joe Biden miał okazję przejechać się takimi autami jak Ford F-150 Lightning oraz GMC Hummer EV. Do tej grupy dołączył właśnie EdisonFuture EF1-T.

Jest to duży pick-up, który mieści sześć osób w dwóch rzędach siedzeń. Do tego wnętrze – choć trochę minimalistyczne – to jest bardzo nowoczesne. Nawet lusterka zastąpiono dość dużymi ekranami. Wzorem konkurencji, również EdisonFuture EF1-T będzie dostępny w kilku wariantach napędu i akumulatorów.

EdisonFuture EF1-T
EdisonFuture EF1-T© fot. EdisonFuture

Podstawowa wersja Standard ma zapewniać przyspieszenie do 60 mil na godzinę (96 km/h) w 6,5 s oraz zasięg 483 km. Opcja Premium będzie wyposażona już w dwa silniki elektryczne, co przełoży się na przyspieszenie w 4,5 s. Większy akumulator zapewni natomiast 612 km na jednym ładowaniu. Topowa odmiana Super to już trzy silniki, 3,9 s do 60 mil na godzinę i aż 724 km zasięgu. Producent podał też, ile każda z wersji będzie w stanie uciągnąć – będzie to odpowiednio 3402 kg, 4082 kg i 4990 kg.

EdisonFuture EF1-T nie ma być tylko modnym samochodem, a prawdziwym pick-upem, który nie boi się pracy. Co więcej, w ofercie ma się też znaleźć model EF1-V, który będzie tym samym autem, ale z nadwoziem dostawczego vana.

Jak widać, zarówno bardziej cywilne i miejskie pick-upy idą w stronę napędu elektrycznego, jak i te użytkowe. I zapewne wielu tradycjonalistów już kręci oczami i zapija niesmak po tych wiadomościach bezołowiową, ale ten trend to nie tylko efekt mody czy nacisku na promocję napędów elektrycznych. Warto pamiętać, że silniki zasilane prądem oferują świetne osiągi i ogromny moment obrotowy przydatny w terenie, podczas transportu towaru czy ciągnięcia przyczepy. Do tego tak duże auta są w stanie pomieścić spore akumulatory.

EdisonFuture EF1-T
EdisonFuture EF1-T© fot. EdisonFuture
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)