Elektryczne dostawczaki z Gliwic już jesienią. Wodór czeka w kolejce

Fabryka koncernu Stellantis w Gliwicach rozpocznie jesienią produkcję elektrycznych samochodów dostawczych. Co najciekawsze, nie będzie to jedyny typ napędu obsługiwany przez polski zakład.

Zakład produkcyjny Stellantis w GliwicachZakład produkcyjny Stellantis w Gliwicach
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Stellantis
Kamil Niewiński

Fabryka samochodów w Gliwicach przez 23 lata należała do Opla, który produkował tam swoje samochody osobowe, z naciskiem na model Astra. Po wchłonięciu niemieckiej marki przez koncern Stellantis, plany dotyczące polskiego zakładu uległy zmianie. Zamiast osobówek Opla, fabryka na Śląsku zajmie się tworzeniem samochodów dostawczych dla Citroëna, Peugeota, Fiata i właśnie Opla.

Jak podaje portal slazag.pl, produkcja dostawczaków w Gliwicach ma rozpocząć się w listopadzie 2023 roku. Na ten moment wiemy, że w zakładzie będą tworzone elektryczne odmiany takich modeli, jak Opel Movano, Peugeot Boxer czy też Citroen Jumper. Okazuje się jednak, że docelowo gliwicka fabryka nie będzie skupiona tylko i wyłącznie na pojazdach napędzanych energią elektryczną.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opel Astra: nasz wideotest

Chociaż przedstawiciele spółki Stellantis Gliwice nie chcą podawać żadnej konkretnej dacie, Stellantis pracuje nad swoim autorskim napędem wodorowym. Jeżeli ten wejdzie do produkcji, jednym z miejsc, gdzie takie auta będą produkowane, będzie właśnie polska fabryka. Są to jednak na razie dość odległe plany, bowiem o autach wodorowych od Stellantis nie wiadomo jeszcze za wiele.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy