Elektryczne SUV-y Peugeota zyskują wersję Long Range. Imponują deklarowanym zasięgiem

Peugeot uzupełnia gamę modeli E-3008 i E-5008 o nowy wariant z większym akumulatorem. Jak dotąd żaden elektryk koncernu nie mógł pochwalić się takimi parametrami.

Peugeot E-3008Peugeot E-3008
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik
Aleksander Ruciński

Elektryczne SUV-y są teraz w modzie. Francuzi postanowili więc obstawić ten segment aż dwoma graczami. E-3008 i E-5008 to modele oparte na nowej, obiecującej platformie STLA. Właśnie nadszedł czas, by wykorzystać pełnię jej możliwości.

Peugeot właśnie pochwalił się odmianami Long Range zasilanymi akumulatorem o pojemności 96,8 kWh. To wartość rzadko spotykana w kompaktowych SUV-ach popularnych producentów. Zdaniem Francuzów, ma się ona przełożyć na imponujący zasięg - do 700 km na jednym ładowaniu w E-3008 i 688 km w przypadku E-5008.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Peugeot 408 vs 308 SW - odważny i zaskakujący ruch

Już niebawem powinniśmy przekonać się, jak obiecywane wartości mają się do rzeczywistości. Warto jednak wspomnieć, że wraz z większą baterią dostaniemy nieco mocniejszy napęd - 230 KM zamiast 210 KM.

Szkoda tylko, że w parze z dużą pojemnością nie idzie moc ładowania, która wynosi przyzwoite, lecz nieprzesadnie imponujące 160 kW. Pojawienie się odmiany AWD, która ma dołączyć do gamy w przyszłości, zapewne niewiele zmieni w tej kwestii.

Ceny i pełną specyfikację odmian Long Range powinniśmy poznać niebawem. Biorąc jednak pod uwagę dotychczasowe kwoty, tanio raczej nie będzie.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy