Elektryczny Crafter w Poznaniu. Żabka rozpoczęła testy z Volkswagenem

Elektromobilność zatacza w Polsce coraz szersze kręgi. Żabka, największa polska sieć sklepów spożywczych, rozpoczyna właśnie w Poznaniu wspólnie z Volkswagenem pierwsze testy elektrycznego wozu dostawczego, modelu e-Crafter. Mają one wykazać, jak takie rozwiązanie sprawdza się w polskich realiach.

Wspólne testy prowadzą firmy Volkswagen Samochody Użytkowe i Żabka Polska (fot. Volkswagen Polska)Wspólne testy prowadzą firmy Volkswagen Samochody Użytkowe i Żabka Polska (fot. Volkswagen Polska)
Mateusz Żuchowski

Podczas gdy zła jakość powietrza staje się coraz większym problemem polskich miast, rozwiązań zaczęły szukać nie tylko miejscowe władze, ale i działające lokalnie firmy. Tak stało się w Poznaniu, gdzie swoje siedziby mają firmy Żabka Polska i Volkswagen Samochody Użytkowe. Razem postanowiły one zrealizować wspólny projekt, który ma ograniczyć negatywny wpływ transportu w mieście. W ramach tego projektu, przez kilka tygodni elektryczny e-Crafter będzie rozwoził towary pomiędzy punktami Żabki w Poznaniu.

Jak tłumaczę przedstawiciele firm, współpraca ta pozwoli Żabce zrealizować swoje prośrodowiskowe założenia na polu lokalnym. Volkswagen z kolei zyskał możliwość lepszego poznania swoich klientów i branży handlu detalicznego.

Volkswagen e-Crafter dysponuje akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 35,8 kWh, co przekłada się na teoretyczny zasięg 173 km. Co ważne, baterie nie ograniczają przestrzeni ładunkowej modelu. Już teraz samochód elektryczny przynosi wymierne korzyści klientom z branży logistycznej. Należą do nich niższe koszty eksploatacji związane z prostszą konstrukcją elektrycznego układu napędowego oraz szybsze dostawy wynikające z możliwości legalnego korzystania z buspasów. Rozwiązanie to jest korzystne także dla otoczenia, jako że ogranicza poziom emisji spalin i hałasu w centrach miast.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy