Elektryczny Lexus dostał symulowane biegi. Na razie tylko w USA

Lexus wprowadza na rynek północnoamerykański odświeżony model RZ, oferujący większy zasięg, mocniejsze baterie i nowe funkcje, choć bez kierownicy typu "yoke" znanej z wersji europejskiej.

Lexus RZ po liftinguLexus RZ po liftingu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Nowy Lexus RZ 2026 w Stanach będzie dostępny w trzech wersjach. Podstawowy model, RZ 350e, wyposażony jest w baterię o pojemności 74,69 kWh oraz przedni silnik elektryczny generujący moc 221 KM. Przyspiesza od 0 do 60 mph (96 km/h) w 7,2 sekundy i oferuje zasięg około 300 mil (482 km) na jednym ładowaniu.

Kolejna wersja, RZ 450e AWD, wykorzystuje tę samą baterię, ale dzięki dodaniu silnika na tylnej osi łączna moc wynosi 308 KM. Przyspieszenie do 60 mph zajmuje 4,9 sekundy, a zasięg wynosi 260 mil (418 km).

Flagowy model, RZ 550e F Sport AWD, został wyposażony w nieco większą baterię o pojemności 76,96 kWh i oferuje imponującą moc 402 KM. Przyspiesza od 0 do 60 mph w zaledwie 4,1 sekundy, jednak zasięg jest nieco mniejszy i wynosi 225 mil (362 km). Ta wersja wprowadza również funkcję wirtualnej zmiany biegów Toyota M Mode, obsługiwaną za pomocą łopatek przy kierownicy, co zapewnia bardziej sportowe doznania z jazdy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Lexus RX - droższy nie zawsze oznacza lepszy

Wszystkie modele RZ 2026 na rynku północnoamerykańskim standardowo wyposażone są w złącze NACS, umożliwiające naładowanie baterii od 10 proc. do 80 proc. w mniej niż 30 minut. Ponadto, wszystkie wersje posiadają pokładową ładowarkę AC o mocy 11 kW, co stanowi ulepszenie w porównaniu do poprzedniego modelu z ładowarką 7 kW.

Warto zauważyć, że w odróżnieniu od wersji europejskiej, amerykańskie modele RZ nie będą wyposażone w system kierowania typu steer-by-wire ani charakterystyczną kierownicę "yoke". Zdjęcia i informacje prasowe nie wspominają o tej technologii, prezentując standardową kierownicę.

We wnętrzu samochodu dokonano kilku ulepszeń, w tym dostępny jest panoramiczny szklany dach z funkcją zmiany przezroczystości z jasnego na matowy. Model RZ 550e oferuje również czarne wykończenie Ultrasuede z niebieskimi przeszyciami, podkreślającymi sportowy charakter pojazdu.

Niebawem RZ z podobnym pakietem zmian powinien trafić także do Europy.

  • Nowy Lexus RZ
  • Nowy Lexus RZ
  • Nowy Lexus RZ
  • Nowy Lexus RZ
  • Nowy Lexus RZ
[1/5] Nowy Lexus RZ Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach