Elektryczny Lexus dostał symulowane biegi. Na razie tylko w USA

Lexus wprowadza na rynek północnoamerykański odświeżony model RZ, oferujący większy zasięg, mocniejsze baterie i nowe funkcje, choć bez kierownicy typu "yoke" znanej z wersji europejskiej.

Lexus RZ po liftinguLexus RZ po liftingu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Nowy Lexus RZ 2026 w Stanach będzie dostępny w trzech wersjach. Podstawowy model, RZ 350e, wyposażony jest w baterię o pojemności 74,69 kWh oraz przedni silnik elektryczny generujący moc 221 KM. Przyspiesza od 0 do 60 mph (96 km/h) w 7,2 sekundy i oferuje zasięg około 300 mil (482 km) na jednym ładowaniu.

Kolejna wersja, RZ 450e AWD, wykorzystuje tę samą baterię, ale dzięki dodaniu silnika na tylnej osi łączna moc wynosi 308 KM. Przyspieszenie do 60 mph zajmuje 4,9 sekundy, a zasięg wynosi 260 mil (418 km).

Flagowy model, RZ 550e F Sport AWD, został wyposażony w nieco większą baterię o pojemności 76,96 kWh i oferuje imponującą moc 402 KM. Przyspiesza od 0 do 60 mph w zaledwie 4,1 sekundy, jednak zasięg jest nieco mniejszy i wynosi 225 mil (362 km). Ta wersja wprowadza również funkcję wirtualnej zmiany biegów Toyota M Mode, obsługiwaną za pomocą łopatek przy kierownicy, co zapewnia bardziej sportowe doznania z jazdy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Lexus RX - droższy nie zawsze oznacza lepszy

Wszystkie modele RZ 2026 na rynku północnoamerykańskim standardowo wyposażone są w złącze NACS, umożliwiające naładowanie baterii od 10 proc. do 80 proc. w mniej niż 30 minut. Ponadto, wszystkie wersje posiadają pokładową ładowarkę AC o mocy 11 kW, co stanowi ulepszenie w porównaniu do poprzedniego modelu z ładowarką 7 kW.

Warto zauważyć, że w odróżnieniu od wersji europejskiej, amerykańskie modele RZ nie będą wyposażone w system kierowania typu steer-by-wire ani charakterystyczną kierownicę "yoke". Zdjęcia i informacje prasowe nie wspominają o tej technologii, prezentując standardową kierownicę.

We wnętrzu samochodu dokonano kilku ulepszeń, w tym dostępny jest panoramiczny szklany dach z funkcją zmiany przezroczystości z jasnego na matowy. Model RZ 550e oferuje również czarne wykończenie Ultrasuede z niebieskimi przeszyciami, podkreślającymi sportowy charakter pojazdu.

Niebawem RZ z podobnym pakietem zmian powinien trafić także do Europy.

  • Nowy Lexus RZ
  • Nowy Lexus RZ
  • Nowy Lexus RZ
  • Nowy Lexus RZ
  • Nowy Lexus RZ
[1/5] Nowy Lexus RZ Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀