Elektryczny SUV od Mazdy. Poznaj MX-30 z atrakcyjnymi sposobami finansowania zakupu
Nowy w pełni elektryczny SUV Mazda MX-30 o obniżonej masie i ultranowoczesnym silniku e-Skyactiv przewyższa statystyczne dzienne zapotrzebowanie przeciętnego kierowcy. Zbadano, że europejscy kierowcy zazwyczaj pokonują dziennie 48 km. Elektryk od Mazdy może przejechać aż 200 km na pełnym ładowaniu za sprawą baterii o pojemności 35,5 kWh. Sprawdź, jak łatwo go naładować i dowiedz się, jakie są możliwości finansowania zakupu oraz dopłat.
Samochód elektryczny Mazda – w pełni elektryczny SUV Mazda MX-30
MX- 30 został stworzony w zgodzie z koncepcją projektowa marki i z myślą zarówno o kierowcach aktywnie wykorzystujących swoje samochody, jak i rodzin, które szukają auta wszechstronnego. Sprawdzi się nie tylko na co dzień, ale też podczas dłuższych wypraw, a to za sprawą dużego zasięgu i jeszcze szybszego, bardziej efektywnego systemu ładowania. Wystarczy tylko 25 minut, aby naładować go w podróży od 20% do 80%. Ponadto akumulator o pojemności 35,5 kWh wystarczy na przejechanie nawet 200 km.
W Mazdzie MX-30 zadbano o poprawienie efektywności ładowania. Ile czasu trzeba, aby naładować auto elektryczne?
- Ładowanie normalne przy trójfazowej ładowarce prądu przemiennego 11 KW – od 20% do 80% w 1 godzinę i 50 minut;
- Ładowanie szybkie przy zasilaniu prądem stałym 50 KW przez łącze COMBO2 – od 20% do 80% w 25 minut;
- Czas ładowania pełnego w domu ładowarką naścienną – 5 godzin i 20 minut. Przy włączeniu do gniazda domowej instalacji – 7 godzin i 6 minut.
Samochód elektryczny Mazdy będzie gotowy na codzienne dojazdy do pracy, jak również dalsze podróże, nawet te przekraczające dystans 200 km. Ładowanie jest proste i szybkie, a systemy informacyjne pomogą znaleźć najbliższe stacje ładowania.
Akumulator napędowy najnowszej Mazdy jest objęty gwarancją na 8 lat lub 160 000 km przebiegu.
Elektryczny SUV Mazda MX-30 – czym jeszcze się wyróżnia?
Jest elektryczny, ekonomiczny i ekologiczny, ale czy wyróżnia się czymś innym? model Mazdy MX-30 to połączenie japońskiego design, najnowocześniejszych technologii oraz rozwiniętych systemów bezpieczeństwa i wspierania kierowcy.
- Strategia Sustainable Zoom Zoom 2030 – jeszcze bardziej eko
Twórcy SUV-a Mazda MX-30 podczas projektowania opierali się na strategii Sustainable Zoom Zoom 2030, której głównym celem jest obniżenie emisji dwutlenku węgla o połowę w stosunku z rokiem 2010. Bierze ona pod uwagę cały proces produkcji oraz użytkowania samochodu. Mazda zaprojektowała więc swoje nowe auto elektryczne tak, aby wykorzystać mniej surowców podczas jego tworzenia, oraz zadbać o zmniejszoną emisję spalin podczas jazdy.
- System bezpieczeństwa I-Activsense
Podobnie jak wszystkie najnowsze modele samochodów Mazdy, elektryczny SUV również został wyposażony w rozbudowane systemy bezpieczeństwa. Jednym z elementów są adaptacyjne reflektory LED, które automatycznie dopasowują ustawienia do panujących warunków na drodze. Pozwalają na bardziej uważną, ale też mniej męczącą jazdę. O wiele łatwiej zobaczyć pieszego przechodzącego przez pasy lub idącego poboczem czy bezpiecznie pokonywać zakręty. Aby jeszcze bardziej poprawić komfort, zamontowano również aktywny tempomat, który sam utrzymuje odpowiedni odstęp od innego pojazdu przed tobą. Dodatkowo kamera 360° pomoże w parkowaniu nawet w mieście.
I-Activesense to także system wspomagania utrzymania auta na pasie ruchu, który skoryguje tor jazdy. Ponadto wyposażono go również we wspomaganie hamowania SCBS: MX-30 sam zahamuje przy prędkości do 80 km/h.
Troska o bezpieczeństwo przynosi efekty, bo Mazda MX-30 otrzymała najwyższe noty w testach zderzeniowych Euro NCAP. Uzyskała najlepszy zarejestrowany do tej pory wynik (91%) w kategorii Ochrony Dorosłych Pasażerów dla nowej wersji testów z 2020 roku.
- Jinba ittai – w służbie wygody i jeszcze większego bezpieczeństwa
Mazda MX-30 został stworzony w duchu Jinba ittai, czyli filozofii, mającej stworzyć prawdziwą między kierowcą a samochodem, którzy w konsekwencji zaczynają tworzyć jedność. Wsparciem jest tutaj ulepszony system prowadzenia G-Vectoring Control Plus oraz taki rozkład masy auta, który zapewnia perfekcyjną przyczepność i stabilność. Można więc czuć się pewnie i swobodnie.
- Komfort i multimedia
Aby odczucie Jinba ittai było jeszcze pełniejsze, systemy sterowania zostały tak zaprojektowane, aby były jak najbardziej intuicyjne, zawsze pod ręką i dopasowane do indywidualnych preferencji kierowcy. Funkcjami można zarządzać przy pomocy systemu HMI. Wszystkie informacje pokazywane są w zasięgu wzroku na ekranie Mazda Connect, wyświetlaczu head-up i cyfrowych zegarach.
Pomyślano również o funkcjonalnościach stworzonych pod auta elektryczne. Z łatwością dowiesz się o zasięgu, poziomie i czasie naładowania oraz lokalizacji najbliższych stacji ładowania. Dodano także nowości: lokalizator pojazdu oraz zdalne sterowanie klimatyzacją. Wszystko dostępne z poziomu aplikacji MyMazda.
- Design zgodny z estetyką KODO
Mazda MX-30 to kolejny model stworzony zgodnie z estetyką KODO, a więc czystością formy i odzwierciedleniem Duszy Ruchu. W nowym samochodzie elektrycznym dodano jeszcze wygodniejsze, szeroko otwierane drzwi typu freestyle i zadbano o dopracowane wnętrze sprzyjające relaksowi. Mazdę MX-30 można wybrać również w 3 nowych, specjalnych wariantach kolorystycznych: Zircon Sand w odcieniu delikatnej zieleni z mineralnym połyskiem, Jet Black ze srebrną warstwą wierzchnią, która podkreśla piękno czerni, oraz Soul Red Crystal o wielotonowym wykończeniu czerwieni. Lakiery nałożono specjalną techniką rzemieślniczą TAKUMINURI.
Oprócz znanych już wariantów wykończenia wnętrza Pure White i Vintage Brown dostępna jest również czarna Urban Expression. To idealne tło dla najbogatszego wyposażenia standardowego w segmencie, jaki oferuje nowy samochód elektryczny Mazdy.
Sposoby finansowania nowego auta elektrycznego w Mazda
Mazda MX-30 jako w pełni elektryczny samochód jest teraz dostępna w specjalnej akcji "Ekodopłata Mazdy" związanej z rządowym programem wsparcia "Mój Elektryk". W jego ramach osoby prywatne i przedsiębiorcy mogą otrzymać dopłatę do samochodu elektrycznego w wysokości nawet 27 000 zł brutto do zakupu samochodu o napędzie elektrycznym.