Fiat rezygnuje z szarych samochodów. Markę zdominują kolory morza, słońca, ziemi i nieba

Fiat nawiązuje do swojego barwnego włoskiego dziedzictwa, ogłaszając, że nie będzie już oferował samochodów w kolorze szarym.

Fiat stawia na "włoskie" koloryFiat stawia na "włoskie" kolory
Źródło zdjęć: © fiat

Począwszy od nowego w pełni elektrycznego SUV-a 600e, Fiat zapowiada, że zakończy produkcję szarych wykończeń zewnętrznych i zamiast tego skupi się na kolorach inspirowanych naturą – a mianowicie "włoskim morzem, słońcem, ziemią i niebem".

FIAT | Operation No Grey​

"Włochy rzeczywiście są spokrewnione z jasnymi kolorami, takimi jak włoskie morze, włoskie słońce, włoska ziemia i włoskie niebo. To krajobrazy, które dostarczają Fiatowi wiele inspiracji dla jego samochodów" – podaje firma w komunikacie prasowym. – "Strategia jest realizowana w celu dodania wyróżniającego elementu samochodom Fiata na rynku motoryzacyjnym, ponieważ rok 2023 to rok niezwykłej zmiany dla marki".

Decyzja zapadła pomimo tego, że szare pojazdy stanowią więcej niż 1/4 nowych pojazdów sprzedawanych w Wielkiej Brytanii – zgodnie z oficjalnymi danymi krajowego Stowarzyszenia Producentów i Handlowców Motoryzacyjnych (SMMT). Aktualne kolory całej gamy, które wpisujące się w nową filozofię marki "Brand of Colours", obejmują: biel Gelato, pomarańczowy Sicilia, pomarańczowy Paprika, czerwień Passione, Blu Dipinto di Blu, błękit Italia, błękit Venezia, zieleń Rugiada, zieleń Foresta, różowe złoto i black cinema.

– Zdecydowaliśmy o zaprzestaniu produkcji szarych samochodów Fiata. Jest to wyzwanie i przełom, a jego celem jest dalsze umacnianie wiodącej pozycji Fiata jako marki radości, kolorów i optymizmu. Włochy to kraj kolorów, także samochody Fiata – powiedział dyrektor generalny Fiata Olivier Francois.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem