Frankfurt 2019: Mercedes-Benz GLE 350de to najlepsza hybryda. Przynajmniej na papierze

Jeśli podane przez producenta informacje potwierdzą się w praktyce, to Mercedes-Benz będzie marką, w której ofercie znajdzie się najlepsza hybryda na świecie. Mowa o modelu GLE 350de, ale zaprezentowany we Frankfurcie równocześnie GLC 300e też robi wrażenie.

Mercedes-Benz GLE 350de ma imponujące parametryMercedes-Benz GLE 350de ma imponujące parametry
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Oto argumenty na potwierdzenie tezy zawartej we wstępie:

  • Zasięg w trybie elektrycznym: 106 km (wg NEDC)
  • Moc silnika elektrycznego: 136 KM
  • Moc systemowa napędu: 320 KM
  • Systemowy moment obrotowy: 700 Nm
  • Prędkość maksymalna: 160 km/h (w trybie elektrycznym), 210 km/h (ogólnie)
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 s
  • Maksymalny uciąg przyczepy: 3500 kg
Mercedes-Benz GLE 350de
Mercedes-Benz GLE 350de © fot. mat. prasowe

Nieźle, prawda? Moją uwagę zwraca jednak inny fakt. Mercedes-Benz GLE 350de 4MATIC, do którego należą powyższe dane, jest napędzany silnikiem Diesla współpracującym z silnikiem elektrycznym. Natomiast do GLC 300e 4MATIC będzie się wlewać benzynę. Pomimo tego oba auta mają dokładnie te same wartości maksymalnej mocy i momentu obrotowego.

Sam diesel 350de generuje 194 KM mocy, podczas gdy benzyniak 300e już 211 KM. Również pod względem maksymalnego momentu obrotowego się różnią – odpowiednio diesel 400 Nm przy 1600-2800 obr./min i benzyna 350 Nm przy 1200-4000.

Oba samochody należą do grupy hybryd typu plug-in z możliwością ładowania akumulatora ze źródła zewnętrznego. W GLE 350de ma on pojemność 31,2 kWh, a miejsce na baterię wygospodarowano dzięki specjalnej konstrukcji tylnego pasa i zmodyfikowaniu tylnej osi. W bagażniku nie ma dodatkowego stopnia – wciąż jest on pojemny, ale producent nie raczył pochwalić się danymi.

Mercedes-Benz GLE 350de
Mercedes-Benz GLE 350de © fot. mat. prasowe

Akumulator może być ładowany zarówno prądem zmiennym (AC), jak i stałym (DC). Na odpowiednich stacjach akumulator GLE 350de 4MATIC można naładować w ciągu ok. 20 minut od poziomu 10 do 80 proc. lub w ok. 30 minut od 10 do 100 proc.

Samochód wyposażono w układ odzyskiwania energii o dużym potencjale z rekuperacją ze wszystkich czterech kół (maksymalny moment rekuperacji wynosi 1800 Nm). W tym trybie w większości sytuacji na drodze można posługiwać się jedynie pedałem przyspieszenia i prawie nie trzeba używać hamulca.

Warto jeszcze dodać, że nowy GLE wyróżnia się najniższą wartością współczynnika oporu powietrza (od 0,29) spośród wszystkich SUV-ów na rynku.

Mercedes GLC 300e – mniejszy i zwinniejszy

Mercedes-Benz GLC 300e
Mercedes-Benz GLC 300e © fot. mat. prasowe

Mniejszy SUV marki Mercedes-Benz w odmianie hybrydowej plug-in ma lepsze osiągi. Na przykład przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 5,7 s. Prędkość maksymalna to 230 km/h, a w trybie elektrycznym ok. 130 km/h. Zasięg na prądzie to jednak tylko 46-49 km, czyli standardowo, ale już uciąg przyczepy wynoszący 2000 kg to imponująca wartość dla hybrydy.

Ma też zdecydowanie mniejszą baterię – 13,5 kWh – którą umieszczono z tyłu po przeprojektowaniu tylnej osi. To niestety ograniczyło to przestrzeń bagażową do pojemności 395–1445 litrów. Przypomnę tylko, że standardowy Mercedes GLC ma 550-litrowy bagażnik, ale już odmiana wodorowa ma dokładnie taki sam kufer jak hybryda.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/30] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie