Tani model dla każdego. Trafi także do Europy

Hyundai kontynuuje elektryczną ekspansję, prezentując kolejny model na prąd. To mały SUV pozycjonowany poniżej Kony. Technicznie bazuje na spalinowym modelu o nieco budżetowym charakterze.

Hyundai InsterHyundai Inster
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Inster, bo tak nazywa się nowa propozycja Hyundaia, oparty jest na modelu Casper znanym m.in. z rodzimej Korei. W przeciwieństwie do niego ma jednak elektryczny napęd i znacznie atrakcyjniejszy wygląd, który powinien przyciągnąć klientów.

Inster jest też zauważalnie większy - rozstaw osi wzrósł o 180 mm, a ogólna długość o 230 mm. Auto wciąż jednak pozostaje wyjątkowo małe. Ma 3825 mm długości, 1575 mm wysokości i 2580 mm rozstawu osi. Z takimi wymiarami będzie więc pozycjonowane bliżej Suzuki Ignisa i Toyoty Aygo X niż np. Jeepa Avengera.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kia EV9 - niby z tygrysem mu do twarzy

Jeśli chodzi o napęd, do wyboru będą dwie wersje - słabsza o mocy 95 KM parowana z akumulatorem o pojemności 42 kWh oraz mocniejsza, 115-konna z akumulatorem 49 kWh. Pierwsza ma zapewniać do 300 km zasięgu. W przypadku drugiej będzie to natomiast 355 km. Na uwagę zasługuje obsługiwana moc ładowania, wynosząca nawet 120 kW. Dzięki temu uzupełnienie baterii z 10 do 80 proc. pojemności potrwa tylko 30 minut.

Więcej szczegółów dotyczących Instera powinniśmy poznać po jego koreańskim debiucie zaplanowanym na najbliższe tygodnie. Później auto trafi na pozostałe rynki. Co ważne, ma pojawić się również w Europie.

  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
[1/14] Hyundai Inster Źródło zdjęć: Materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii