Tani model dla każdego. Trafi także do Europy

Hyundai kontynuuje elektryczną ekspansję, prezentując kolejny model na prąd. To mały SUV pozycjonowany poniżej Kony. Technicznie bazuje na spalinowym modelu o nieco budżetowym charakterze.

Hyundai InsterHyundai Inster
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Inster, bo tak nazywa się nowa propozycja Hyundaia, oparty jest na modelu Casper znanym m.in. z rodzimej Korei. W przeciwieństwie do niego ma jednak elektryczny napęd i znacznie atrakcyjniejszy wygląd, który powinien przyciągnąć klientów.

Inster jest też zauważalnie większy - rozstaw osi wzrósł o 180 mm, a ogólna długość o 230 mm. Auto wciąż jednak pozostaje wyjątkowo małe. Ma 3825 mm długości, 1575 mm wysokości i 2580 mm rozstawu osi. Z takimi wymiarami będzie więc pozycjonowane bliżej Suzuki Ignisa i Toyoty Aygo X niż np. Jeepa Avengera.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kia EV9 - niby z tygrysem mu do twarzy

Jeśli chodzi o napęd, do wyboru będą dwie wersje - słabsza o mocy 95 KM parowana z akumulatorem o pojemności 42 kWh oraz mocniejsza, 115-konna z akumulatorem 49 kWh. Pierwsza ma zapewniać do 300 km zasięgu. W przypadku drugiej będzie to natomiast 355 km. Na uwagę zasługuje obsługiwana moc ładowania, wynosząca nawet 120 kW. Dzięki temu uzupełnienie baterii z 10 do 80 proc. pojemności potrwa tylko 30 minut.

Więcej szczegółów dotyczących Instera powinniśmy poznać po jego koreańskim debiucie zaplanowanym na najbliższe tygodnie. Później auto trafi na pozostałe rynki. Co ważne, ma pojawić się również w Europie.

  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
  • Hyundai Inster
[1/14] Hyundai Inster Źródło zdjęć: Materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie