Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Po "piątce", która zrobiła na nas ogromne wrażenie, przyszedł czas na dłuższego brata. Fani elektromobilności poszukujący emocji powinni być zachwyceni.
W 2023 r. na Festiwalu Prędkości w Goodwood Hyundai pokazał Ioniqa 5 - rewolucyjny model, który udowodnił, że elektryk może dawać frajdę z jazdy. Dwa lata później, dokładnie w tym samym miejscu, światło dzienne ujrzał Ioniq 6.
W skrócie można powiedzieć, że technika znana z piątki została zamknięta w łagodniej wystylizowanym i bardziej aerodynamicznym nadwoziu. Kierowca ma do dyspozycji dwa elektryczne silniki, po jednym na każdej osi, o łącznej mocy do 650 KM (w trybie N Grin Boost). Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 770 Nm.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Miejski Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025: Hyundai Inster
Takie parametry pozwalają osiągać setkę w zaledwie 3,2 s i rozpędzać się do 260 km/h. Od suchych parametrów ważniejsze są jednak wrażenia z jazdy, a te - zapewne tak jak w przypadku Ioniqa 5 N - powinny być świetne.
Auto jest wyposażone w elektronicznie sterowane amortyzatory oraz liczne systemy takie jak N Drift Optimizer czy N Torque Distribution, które - w zależności od potrzeb - ułatwiają jazdę w poślizgu lub efektywne pokonywanie toru.
Hyundai zadbał też o odpowiedni docisk aerodynamiczny, wydajne hamulce z tarczami o średnicy 40 cm oraz właściwe ogumienie - na 20-calowych felgach znajdziemy opony Pirelli PZero 5. Do listy rzeczy, które wyróżniają nowego Ioniqa spośród innych elektryków, można również zaliczyć system symulowanych biegów czy imitację dźwięku silnika.
A co z typowo elektrycznymi parametrami? "Szóstka", tak jak starszy brat, korzysta z 800-woltowej architektury, co oznacza możliwość ładowania mocą nawet 350 kW. Bateria ma 84 kWh pojemności, co przekłada się na ponad 470 km zasięgu. Oczywiście nie na torze.
Na razie nie wiemy, ile trzeba będzie za to wszystko zapłacić. Ceny "piątki" startują od 334 900 zł. Szóstka pewnie będzie kosztować podobnie, jako że "zwykłe" modele startują od tej samej kwoty.