Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N 

Po "piątce", która zrobiła na nas ogromne wrażenie, przyszedł czas na dłuższego brata. Fani elektromobilności poszukujący emocji powinni być zachwyceni.

Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6
Źródło zdjęć: © materiały prasowe | Hyundai
Aleksander Ruciński

W 2023 r. na Festiwalu Prędkości w Goodwood Hyundai pokazał Ioniqa 5 - rewolucyjny model, który udowodnił, że elektryk może dawać frajdę z jazdy. Dwa lata później, dokładnie w tym samym miejscu, światło dzienne ujrzał Ioniq 6.

W skrócie można powiedzieć, że technika znana z piątki została zamknięta w łagodniej wystylizowanym i bardziej aerodynamicznym nadwoziu. Kierowca ma do dyspozycji dwa elektryczne silniki, po jednym na każdej osi, o łącznej mocy do 650 KM (w trybie N Grin Boost). Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 770 Nm.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Miejski Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025: Hyundai Inster

Takie parametry pozwalają osiągać setkę w zaledwie 3,2 s i rozpędzać się do 260 km/h. Od suchych parametrów ważniejsze są jednak wrażenia z jazdy, a te - zapewne tak jak w przypadku Ioniqa 5 N - powinny być świetne.

Auto jest wyposażone w elektronicznie sterowane amortyzatory oraz liczne systemy takie jak N Drift Optimizer czy N Torque Distribution, które - w zależności od potrzeb - ułatwiają jazdę w poślizgu lub efektywne pokonywanie toru.

Hyundai Ioniq 6 N
Hyundai Ioniq 6 N © Materiały prasowe

Hyundai zadbał też o odpowiedni docisk aerodynamiczny, wydajne hamulce z tarczami o średnicy 40 cm oraz właściwe ogumienie - na 20-calowych felgach znajdziemy opony Pirelli PZero 5. Do listy rzeczy, które wyróżniają nowego Ioniqa spośród innych elektryków, można również zaliczyć system symulowanych biegów czy imitację dźwięku silnika.

A co z typowo elektrycznymi parametrami? "Szóstka", tak jak starszy brat, korzysta z 800-woltowej architektury, co oznacza możliwość ładowania mocą nawet 350 kW. Bateria ma 84 kWh pojemności, co przekłada się na ponad 470 km zasięgu. Oczywiście nie na torze.

Na razie nie wiemy, ile trzeba będzie za to wszystko zapłacić. Ceny "piątki" startują od 334 900 zł. Szóstka pewnie będzie kosztować podobnie, jako że "zwykłe" modele startują od tej samej kwoty.

  • Hyundai Ioniq 6 N
  • Hyundai Ioniq 6 N
  • Hyundai Ioniq 6 N
  • Hyundai Ioniq 6 N
  • Hyundai Ioniq 6 N
  • Hyundai Ioniq 6 N
  • Hyundai Ioniq 6 N
  • Hyundai Ioniq 6 N
  • Hyundai Ioniq 6 N
  • Hyundai Ioniq 6 N
  • Hyundai Ioniq 6
  • Hyundai Ioniq 6 N
  • Hyundai Ioniq 6 N
[1/13] Hyundai Ioniq 6 N Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy