Iveco chce mieć elektrycznego vana. Pomoże inna firma

Iveco to ważny gracz na europejskim rynku pojazdów użytkowych. W ofercie poza typowymi dostawczakami ma także elektryczne eDaily. Niebawem w gamie pojawi się kolejny model. Tym razem stworzony przy wsparciu z Korei.

Iveco eDailyIveco eDaily zyska nowe, elektryczne rodzeństwo
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Włoskie Iveco od lat okupuje wyższe segmenty na rynku pojazdów użytkowych. W gamie brakuje jednak bardziej kompaktowych pojazdów pokroju Renault Trafica czy Volkswagena Transportera. Niebawem ma się to zmienić.

Wszystko dzięki wsparciu Hyundaia, który od 2022 roku współpracuje z Włochami. Koreańczycy prowadzą już projekt wodorowego Daily oraz miejskiego autobusu E-Way. Teraz zajmą się czymś mniejszym.

Mowa o elektrycznym vanie reprezentującym markę w przedziale 2,5-3,5 tony. Samochód oparty na globalnej platformie eLCV zadebiutuje w sierpniu 2024 roku i pozwoli powalczyć w nowych segmentach rynku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Iveco liczy na sukces w rywalizacji z Renault, Fordem, Volkswagenem i Stellantisem. Czy plan się powiedzie? Więcej będziemy mogli stwierdzić po premierze.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy