Iveco eDaily potrafi nieźle pociągnąć. Samochód pobił rekord Guinnessa

Iveco eDaily ustanowiło oficjalny rekord Guinnessa. Elektryczny van wyposażony w napęd na tylne koła o mocy 140 kW osiągnął wyjątkowy wynik na angielskim lotnisku.

Do próby pobicia rekordu Guinnessa doszło na angielskim lotnisku Blackbushe w SurreyDo próby pobicia rekordu Guinnessa doszło na angielskim lotnisku Blackbushe w Surrey
Źródło zdjęć: © Iveco

eDaily podjął wyzwanie pobicia rekordu w holowaniu jak największego ciężaru na lotnisku Blackbushe w Surrey w południowo-wschodniej Anglii. Pojazd został podłączony do specjalnie zaprojektowanej ciężarówki IVECO X-Way Strator, służącej do obsługi ładunków o masie do 150 ton.

Everyone knows the IVECO eDAILY is tough, but how tough? Let's GUINNESS WORLD RECORDS™ happens!

Zadanie rozpoczęło się od holowania przez ciężarówkę Strator masywnej maszyny do robót ziemnych Collard Group, ważącej ponad 50 ton, z dodatkowymi siedmioma tonami balastu w celu zwiększenia masy. Dopełnieniem 153-tonowego zestawu drogowego była wywrotka IVECO X-Way 8×4, połączona ze specjalistycznym hakiem holowniczym mocującym masę do eDaily.

Pojazd na dystansie 100 metrów poprowadził Adam Bishop, obecnie najsilniejszy człowiek w Wielkiej Brytanii. Choć przedstawiciele Iveco początkowo chcieli "pociągnąć" 130 ton, to udało im się wyśrubować rekord aż do 153. Co ciekawe, eDaily należy do coraz silniejszego segmentu elektrycznych samochodów dostawczych w Europie. Pokonuje takich konkurentów, jak Ford e-Transit, Mercedes-Benz eSprinter czy Volkswagen ID. Buzz Cargo.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy