Jaecoo i Omoda zmierzają do Polski. Wybudują magazyn, powalczą ceną

Marki Państwa Środka wyczuły intratny biznes i wchodzą na rynki europejskie. W Polsce w 2024 roku zobaczymy prawdziwą chińską ofensywę. Jej częścią będą między innymi Jaecoo i Omoda należące do koncernu Chery.

Omoda 5Omoda 5
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Materiały prasowe
Mateusz Lubczański

Przedstawiciele marek już krążą po Polsce, badają rynek i szukają dealerów chętnych do współpracy. Założenie jest proste: w połowie 2024 roku Jaecoo i Omoda wjeżdżają do Polski i miażdżą konkurencję cenami. Jaecoo ma mieć bardziej "outdoorowy" charakter, Omoda z kolei pochwali się modelem 5, którego wygląd nie jest tajemnicą.

Chińczycy nie chcą oczywiście chwalić się szczegółami, ale wiadomo, że dilerzy już wyrazili zainteresowanie współpracą, a Chery z przyjemnością będzie pracował z każdym, kto tylko będzie chętny sprzedawać auta. Omoda będzie miała nie tylko klasycznych dealerów, ale i tzw. showroomy w centrach miast.

Samochody marki Omoda mają być dostępne nie tylko w formie elektrycznej, ale i spalinowej. Celem marki z Państwa Środka jest zdobycie 5 proc. polskiego rynku nowych pojazdów w ciągu pięciu lat. Dla porównania, Kia w pierwszym kwartale 2023 roku miała ok. 7 proc. rynku.

Jak Jaecoo i Omoda zamierzają to zrobić? Cóż, będzie to takie samo rozwiązanie jak świeże jeszcze MG, czyli za pomocą agresywnej polityki cenowej, obszernej liśty wyposażenia oraz jakości. Przedstawiciele marki jak ognia unikali oficjalnych deklaracji, ale po połączeniu kilku kropek można sądzić, że będzie to ok. 140 tys. zł za samochód spalinowy "na wypasie". Do tego: pięć lat gwarancji, choć pamiętajmy, nie są to oficjalne informacje.

Pojazdy mają być produkowane w Chinach, ale już wiadomo, że Chery chce wybudować w Polsce magazyn części, by serwis samochodów przebiegał bez problemów logistycznych. Dokładna lokalizacja nie jest jednak znana.

Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇