Jeep kończy 80 lat. Amerykanie teraz obrali sobie jeden cel
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w historii motoryzacji ma już 80 lat. Mowa o Jeepie, który dla wielu jest synonimem aut terenowych i SUV-ów. Po latach stosowania mocnych napędów spalinowych, amerykańska legenda wkracza w kolejny rozdział swojej historii.
02.08.2021 | aktual.: 10.03.2023 15:35
Od nieskomplikowanej terenówki stworzonej dla wojska, po luksusowe SUV-y i zaawansowane technologie. Tak w skrócie można opisać imponującą, 80-letnią historię Jeepa, której początki sięgają 15 lipca 1941 roku. Właśnie wtedy firma Willys-Overland Co. podpisała kontrakt z Departamentem Wojny USA na rozpoczęcie produkcji pierwszego wojskowego pojazdu Jeep.
Dziś, kilka dekad później, Jeep może pochwalić się różnorodną ofertą modeli i wersji, dopasowanych do zmieniających się preferencji klientów oraz rynkowych realiów. Od niedawna także z uwzględnieniem postępującego rozwoju elektromobilności.
Zobacz także
- Zależy nam, aby Jeep stał się najbardziej ekologiczną i ekscytującą marką SUV-ów. Elektryfikacja gamy Jeepa umożliwi osobom dojeżdżającym do pracy poruszanie się, wykorzystując wyłącznie energię elektryczną, zapewniając wydajną i komfortową jazdę oraz oferując jeszcze większe możliwości terenowe podczas prawie bezgłośnej jazdy” - mówi Christian Meunier, dyrektor generalny marki Jeep.
Już dziś klienci mogą decydować się na hybrydowy napęd typu plug-in w modelach Renegade, Compass i Wrangler. Oferta będzie jednak sukcesywnie rozbudowywana - czekamy m.in. na zupełnie nowe Grand Cherokee, które niebawem powinno pojawić się w salonach. Znamy już 3-rzędową wersję L. Teraz czas na nieco mniejsze, krótsze wydanie.
Elektryfikacja to ważny, ale niejedyny cel Jeepa, który zamierza odegrać kluczową rolę także w segmencie SUV-ów premium. Wszystko za sprawą modeli Wagoneer i Grand Wagoneer, które poza zaletami typowymi dla pojazdów tej marki oferują również ponadprzeciętny komfort, luksus i przestrzeń, tak uwielbianą szczególnie przez amerykańskich klientów.
Producent nie zapomina jednak również o Europie, gdzie sporym wzięciem cieszą się mniejsze modele, takie jak Renegade czy Compass. Niewykluczone, że dołączy do nich także kolejna, bazowa propozycja, która zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, miałaby powstawać w fabryce w Tychach. Nie pozostaje nic innego jak cieszyć się, że Polacy będą mieć swój udział w budowaniu nowej historii Jeepa.