Już nie Tesla. Te elektryki najchętniej wybierali Polacy w maju

Dotychczasowym liderem segmentu aut elektrycznych w Polsce była Tesla. W maju wyłonił się jednak nowy lider. To zasługa taniego, prostego modelu, który okazał się sprzedażowym hitem.

Hyundai InsterHyundai Inster
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Jak wynika z majowych danych opublikowanych przez IBRM Samar, najpopularniejszą marką w kategorii aut elektrycznych w Polsce okazał się Hyundai, który zarejestrował 287 pojazdów. Oznacza to wzrost o 890 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Spora w tym zasługa małego Instera, który znalazł aż 149 nabywców. Na drugim miejscu uplasowała się Kona z liczbą 100 egzemplarzy. Dobre wyniki Hyundaia pozwoliły mu wyprzedzić Teslę. Amerykańska marka w maju zarejestrowała łącznie 267 samochodów, ale wciąż pozostaje liderem rankingu, licząc od początku roku.

Tym, co zaskakuje najbardziej, jest jednak czwarta pozycja chińskiego BYD i szósta Omody. Zresztą, zobaczcie sami.

Najpopularniejsze marki wśród aut elektrycznych w Polsce (maj 2025):

  1. Hyundai: 287 sztuk,
  2. Tesla: 267
  3. BMW: 207
  4. BYD: 201
  5. Ford: 196
  6. Omoda: 136
  7. Skoda: 129
  8. Jeep: 128
  9. Mini: 126
  10. Kia: 119

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Miejski Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025: Hyundai Inster

Ciekawe jak ukształtuje się ranking w kolejnych miesiącach. Nie można jednak wykluczyć, że Hyundai powtórzy majowy sukces, a chińskie marki będą umacniać swoją pozycję.

Wybrane dla Ciebie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc