Kia zaprezentuje 16 zelektryfikowanych modeli do 2025 roku

Koreańska Kia na dobre dołącza do wyścigu w staraniach o podbój rynku pojazdów elektrycznych oraz hybryd. Plany są naprawdę śmiałe. W ciągu najbliższych 5 lat poznamy co najmniej 16 modeli tego producenta, wyróżniających się zelektryfikowanym napędem.

Kia Soul EV udanie łączy praktyczność z ekologią.Kia Soul EV udanie łączy praktyczność z ekologią.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Plany rozwoju Kii na najbliższe lata są już dość szczegółowo określone. Obejmują premierę pięciu pojazdów elektrycznych, pięciu klasycznych hybryd, pięciu hybryd typu plug-in oraz jednego auta z zasilaniem wodorowym, które ma być gotowe już w przyszłym roku.

Żeby być uczciwym, należy zauważyć, że nie wszystkie z 16 planowanych aut będą zupełnie nowymi konstrukcjami. Wśród nich znajdą się bowiem także znane nam już modele, tyle że w odświeżonych wersjach - podejrzewamy kolejne wcielenia Niro i Soul. Nie zabraknie także ekologicznych odmian pojazdów dziś oferowanych tylko z jednostkami spalinowymi, to jest na przykład: Ceed, czy XCeed.

Już niebawem będą one dostępne jako hybrydy oraz hybrydy plug-in. Produkcja wystartuje w listopadzie 2019 roku w słowackiej Żylinie. Kilka miesięcy później do oferty dołączyć ma również hybrydowy SUV Sorento. Reszta pozostaje natomiast słodką tajemnicą Koreańczyków. Biorąc jednak pod uwagę, jak duże postępy poczynili oni w ostatnich latach, zaskakujące premiery w wielu segmentach raczej nas nie zdziwią.

Kia ma bardzo śmiałe plany rozwoju.
Kia ma bardzo śmiałe plany rozwoju. © mat.prasowe

Konkurencja w segmencie hybryd i pojazdów elektrycznych zaostrza się z każdym miesiącem, a producenci z Korei odgrywają tu coraz większą rolę, tworząc modele, które są atrakcyjnie wycenione, a przy tym oferują więcej niż przyzwoite parametry. Przykładem może być np. Kia e-Niro, która dysponuje zasięgiem 455 km na jednym ładowaniu, a do setki przyspiesza w 7,8 sekundy.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie