Lexus LBX z polskim cennikiem. Ile trzeba zapłacić za najmniejsze auto marki?

LBX to najmniejszy crossover Lexusa, technicznie spokrewniony z Toyotą Yaris Cross. Auto wjeżdża właśnie do polskich salonów z dwiema opcjami napędu i w sześciu wersjach wyposażenia.

Lexus LBXLexus LBX
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Lexus LBX – podstawowe dane techniczne

LBX to najmniejszy model w gamie Lexusa wyróżniający się kompaktowymi wymiarami, które sprawdzą się w mieście. Atrakcyjnie wystylizowane nadwozie mierzy 4190 mm długości, 1825 mm szerokości, 1545 mm wysokości, a rozstaw osi to 2580 mm. Pod maską LBX-a znajdziemy hybrydowy napęd o mocy 136 KM oparty na benzynowym silniku 1.5. Klienci mogą wybierać spośród wariantu standardowego lub opcjonalnego E-Four z napędem na cztery koła.

Lexus LBX – ceny wersji napędowych

  • 136 KM FWD – od 149 900 zł
  • 136 KM E-Four – od 189 900 zł

Jak widać, tanio nie jest. Blisko 150 tys. zł za miejskiego crossovera to sporo, nawet jak na Lexusa. Marka szczyci się jednak prestiżowym charakterem, świetnymi materiałami i bogatym wyposażeniem. Klienci mają do wyboru aż sześć wariantów, określanych przez producenta mianem "Atmosfer".

Wnętrze LBX-a może być naprawdę luksusowe
Wnętrze LBX-a może być naprawdę luksusowe © Materiały prasowe

Lexus LBX – wersje wyposażenia

  • LBX – od 149 900 zł
  • Elegant – od 167 900 zł
  • Emotion – od 171 900 zł
  • Relax – od 188 900 zł
  • Cool – od 192 900 zł
  • Original Edition – od 209 900 zł

Już bazowa odmiana nie rozczarowuje wyposażeniem. W standardzie dostaniemy m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, elektroniczne klamki, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, kamerę cofania, system multimedialny Lexus Link Connect z 9,8-calowym wyświetlaczem, nawigacją w chmurze, łącznością ze smartfonami przy pomocy Apple CarPlay (bezprzewodowo) i Android Auto (przewodowo), reflektory przednie Full LED L-Shape oraz najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 3, w skład którego wchodzi m.in. system ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów.

W odmianie Elegant otrzymamy dodatkowo 18-calowe felgi czy tapicerkę ze skóry syntetycznej, a w Emotion dodatkowo dwukolorowe nadwozie, przyciemniane szyby i tapicerkę z czerwonymi przeszyciami. Standardem w obu wersjach są też podgrzewane fotele i kierownica, kamera cofania czy elektrochromatyczne lusterko.

Na jeszcze więcej można liczyć w odmianie Relax z wnętrzem wykończonym prawdziwą skórą. Jest też m.in. oświetlenie ambientowe czy system doświetlania zakrętów. Odmiana Cool dodatkowo wyróżnia się zamszową tapicerką, zastępującą skórę.

Wisienkę na torcie stanowi jednak limitowane wydanie Original Edition z kompletnym dostępnym wyposażeniem, wliczając w to nawet system audio Mark Levinson i specjalną kolorystykę.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie