Lexus LBX z polskim cennikiem. Ile trzeba zapłacić za najmniejsze auto marki?
LBX to najmniejszy crossover Lexusa, technicznie spokrewniony z Toyotą Yaris Cross. Auto wjeżdża właśnie do polskich salonów z dwiema opcjami napędu i w sześciu wersjach wyposażenia.
04.07.2023 | aktual.: 05.07.2023 20:31
Lexus LBX – podstawowe dane techniczne
LBX to najmniejszy model w gamie Lexusa wyróżniający się kompaktowymi wymiarami, które sprawdzą się w mieście. Atrakcyjnie wystylizowane nadwozie mierzy 4190 mm długości, 1825 mm szerokości, 1545 mm wysokości, a rozstaw osi to 2580 mm. Pod maską LBX-a znajdziemy hybrydowy napęd o mocy 136 KM oparty na benzynowym silniku 1.5. Klienci mogą wybierać spośród wariantu standardowego lub opcjonalnego E-Four z napędem na cztery koła.
Lexus LBX – ceny wersji napędowych
- 136 KM FWD – od 149 900 zł
- 136 KM E-Four – od 189 900 zł
Jak widać, tanio nie jest. Blisko 150 tys. zł za miejskiego crossovera to sporo, nawet jak na Lexusa. Marka szczyci się jednak prestiżowym charakterem, świetnymi materiałami i bogatym wyposażeniem. Klienci mają do wyboru aż sześć wariantów, określanych przez producenta mianem "Atmosfer".
Lexus LBX – wersje wyposażenia
- LBX – od 149 900 zł
- Elegant – od 167 900 zł
- Emotion – od 171 900 zł
- Relax – od 188 900 zł
- Cool – od 192 900 zł
- Original Edition – od 209 900 zł
Już bazowa odmiana nie rozczarowuje wyposażeniem. W standardzie dostaniemy m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, elektroniczne klamki, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, kamerę cofania, system multimedialny Lexus Link Connect z 9,8-calowym wyświetlaczem, nawigacją w chmurze, łącznością ze smartfonami przy pomocy Apple CarPlay (bezprzewodowo) i Android Auto (przewodowo), reflektory przednie Full LED L-Shape oraz najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 3, w skład którego wchodzi m.in. system ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów.
W odmianie Elegant otrzymamy dodatkowo 18-calowe felgi czy tapicerkę ze skóry syntetycznej, a w Emotion dodatkowo dwukolorowe nadwozie, przyciemniane szyby i tapicerkę z czerwonymi przeszyciami. Standardem w obu wersjach są też podgrzewane fotele i kierownica, kamera cofania czy elektrochromatyczne lusterko.
Na jeszcze więcej można liczyć w odmianie Relax z wnętrzem wykończonym prawdziwą skórą. Jest też m.in. oświetlenie ambientowe czy system doświetlania zakrętów. Odmiana Cool dodatkowo wyróżnia się zamszową tapicerką, zastępującą skórę.
Wisienkę na torcie stanowi jednak limitowane wydanie Original Edition z kompletnym dostępnym wyposażeniem, wliczając w to nawet system audio Mark Levinson i specjalną kolorystykę.