Lexus RZ 300e dołącza do gamy. Ma mniej mocy, ale zajedzie dalej
Lexus uzupełnia ofertę elektrycznego modelu RZ o nowy, słabszy wariant 300e z napędem na jedną oś i 204-konnym silnikiem. To propozycja, która powinna przypaść do gustu oszczędnym klientom.
21.05.2024 | aktual.: 25.05.2024 08:20
Po 450e przyszedł czas na przystępniejszą cenowo wersję 300e. Klienci chętni na elektrycznego SUV-a Lexusa nie będą już skazani na topowy wariant. Nowa wersja spodoba się przede wszystkim tym, którzy cenią spory zasięg.
Zobacz także
Zgodnie z deklaracjami Lexusa, akumulator o pojemności 71,4 kWh, zasilający 204-konną jednostkę umieszczoną nad przednią osią, pozwala pokonać do 479 km na jednym ładowaniu, co jest naprawdę niezłym wynikiem. Nieco gorzej, co nie znaczy, że źle, wypadają osiągi - pierwsza setka pojawia się na liczniku po 8 sekundach.
Tak jak w mocniejszym RZ 450e, klienci mogą wybierać spośród trzech wersji wyposażenia: Business, Prestige i Omotenashi. Już w standardzie można liczyć na takie dodatki jak 3-strefowa klimatyzacja automatyczna, podgrzewane przednie fotele, elektroniczne klamki z asystentem bezpiecznego wysiadania (Safe Exit Assist), inteligentny kluczyk z dodatkowym zabezpieczeniem antykradzieżowym Ultra Wide Band (UWB), system multimedialny Lexus Link Pro z wbudowaną nawigacją, 14-calowym, dotykowym wyświetlaczem, inteligentnym asystentem głosowym Lexus Concierge, a także 4-letnim pakietem danych, który umożliwia m.in. aktualizacje auta over-the-air.
Z okazji rynkowego debiutu Lexus przygotował też specjalne ceny. RZ 300e po uwzględnieniu dopłat w ramach programu "mój elektryk" startuje od kwoty 197 000 zł.