Lexus RZ 300e dołącza do gamy. Ma mniej mocy, ale zajedzie dalej

Lexus uzupełnia ofertę elektrycznego modelu RZ o nowy, słabszy wariant 300e z napędem na jedną oś i 204-konnym silnikiem. To propozycja, która powinna przypaść do gustu oszczędnym klientom.

Lexus RZ 300eLexus RZ 300e
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Po 450e przyszedł czas na przystępniejszą cenowo wersję 300e. Klienci chętni na elektrycznego SUV-a Lexusa nie będą już skazani na topowy wariant. Nowa wersja spodoba się przede wszystkim tym, którzy cenią spory zasięg.

Zgodnie z deklaracjami Lexusa, akumulator o pojemności 71,4 kWh, zasilający 204-konną jednostkę umieszczoną nad przednią osią, pozwala pokonać do 479 km na jednym ładowaniu, co jest naprawdę niezłym wynikiem. Nieco gorzej, co nie znaczy, że źle, wypadają osiągi - pierwsza setka pojawia się na liczniku po 8 sekundach.

Tak jak w mocniejszym RZ 450e, klienci mogą wybierać spośród trzech wersji wyposażenia: Business, Prestige i Omotenashi. Już w standardzie można liczyć na takie dodatki jak 3-strefowa klimatyzacja automatyczna, podgrzewane przednie fotele, elektroniczne klamki z asystentem bezpiecznego wysiadania (Safe Exit Assist), inteligentny kluczyk z dodatkowym zabezpieczeniem antykradzieżowym Ultra Wide Band (UWB), system multimedialny Lexus Link Pro z wbudowaną nawigacją, 14-calowym, dotykowym wyświetlaczem, inteligentnym asystentem głosowym Lexus Concierge, a także 4-letnim pakietem danych, który umożliwia m.in. aktualizacje auta over-the-air.

Z okazji rynkowego debiutu Lexus przygotował też specjalne ceny. RZ 300e po uwzględnieniu dopłat w ramach programu "mój elektryk" startuje od kwoty 197 000 zł.

  • Lexus RZ 300e
  • Lexus RZ 300e
  • Lexus RZ 300e
  • Lexus RZ 300e
  • Lexus RZ 300e
  • Lexus RZ 300e
[1/6] Lexus RZ 300e Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Lexus
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach