Mercedes-Maybach EQS SUV wjeżdża na salony. Elektryzujący luksus

Mercedes ani myśli spowolnić z wydawaniem nowych elektrycznych modeli. W końcu zaprezentowany został Mercedes-Maybach EQS SUV – pierwszy samochód na prąd tej ekskluzywnej marki.

Mercedes-Maybach EQS SUVMercedes-Maybach EQS SUV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes
Kamil Niewiński

O przygotowaniach do pokazania światu elektrycznego maybacha mogliśmy już słyszeć od dłuższego czasu. Mowa tutaj o aucie na prąd od marki, która dla wielu jest synonimem luksusu, a na dodatek zapowiedziano, że będzie to SUV, więc nie powinny dziwić dyskusje i bardzo podzielone głosy fanów. Niemcy jednak nareszcie odkryli wszystkie karty. Przed wami Mercedes-Maybach EQS SUV.

Już na starcie trzeba przyznać, że możliwości tego samochodu są imponujące. Dwa silniki elektryczne na każdej z osi dostarczają łącznie aż 658 KM mocy oraz 950 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od zera do 100 km/h ma wynosić 4,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna 210 km/h. Zużycie energii ma oscylować w przedziale 22,5-24,4 kWh/100 km, co ma pozwolić na 600 km jazdy.

W przypadku maybachów jednak równie ważne jest oczywiście to, jak auto się prezentuje. W oczy od razu rzucają się chromowane elementy, które podkreślają najistotniejsze punkty designu, w tym wloty powietrza czy naprawdę sporych rozmiarów grill. Mimo że na przodzie dumnie stoi trójramienna gwiazda Mercedesa, na całej karoserii znajdziemy wiele miejsc, w których natrafimy rzecz jasna na logo Maybacha.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes-Maybach Ultimate Luxury Concept wprowadza nowy typ nadwozia. Nie wszyscy są gotowi

Najważniejsza strefa Maybacha – tylne siedzenia

Pełny luksus można jednak zobaczyć dopiero, zaglądając do wnętrza EQS SUV. Jest tutaj wszystko, czego można zapragnąć. Projektanci pragnęli wywołać w przypadku tylnych siedzeń tzw. efekt kokonu, czyli możliwości zatopienia się w fotelu i zarządzania wszystkimi rzeczami w jak najprostszy, lecz intuicyjny sposób. Cóż, Maybach to jedna z niewielu marek, gdzie to tylny rząd siedzeń jest najważniejszy.

Fotele można przestawić do pozycji półleżącej, jeżeli oczywiście mamy na to ochotę. Są one również wyposażone w funkcję masażu, wentylację, a także ogrzewanie, w tym karku i ramion. Między fotelami ukryta jest lodówka, a przed nimi – ekrany, które są rozszerzeniem systemu inforozrywki. Z ich pomocą możemy zarządzać nie tylko muzyką czy ustawieniami we wnętrzu auta, ale nawet nawigacją.

Mercedes-Maybach EQS SUV
Mercedes-Maybach EQS SUV © Materiały prasowe | Mercedes

Do wykonania wnętrza, co warto podkreślić, użyto skóry przetworzonej w sposób zrównoważony. Mercedes-Maybach EQS SUV ogólnie stawia na naturalność. Możemy spotkać się z wieloma elementami, do których wykonania wykorzystano drewno, zaś resztę wnętrza dopełniają panele Piano Black. To pierwszy model w rodzinie Mercedesa, który do ekologicznego wykończenia wnętrza przykłada tak dużą uwagę.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem