Mercedes prezentuje modele CLA i GLA z nową hybrydą plug-in

Mercedes uzupełnia gamę modeli CLA i GLA o hybrydę plug-in umożliwiającą jazdę na samym prądzie. Nowy napęd charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami. Ekologia nie oznacza tu więc rezygnacji z przyjemności z jazdy.

Dwa nowe modele, trzy auta. CLA występuje bowiem w dwóch wersjach nadwoziowych.Dwa nowe modele, trzy auta. CLA występuje bowiem w dwóch wersjach nadwoziowych.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Hybrydy plug-in cieszą się coraz większą popularnością. Nic dziwnego, że producenci, szczególnie ci działający w segmencie premium, starają się oferować klientom coraz szerszą gamę takich napędów. Do grona pojazdów, które mogą być zasilane zarówno jednostką spalinową, jak i samym prądem dołączyły właśnie dwa modele Mercedesa - CLA oraz GLA.

W obu przypadkach mamy do czynienia z tym samym zestawem, na który składa się benzynowa jednostka 1.3 sprzężona ze 102-konnym silnikiem elektrycznym. Łączna moc takiego napędu wynosi 218 KM, a maksymalny moment obrotowy 415 Nm. To więcej niż przyzwoite wartości w pojazdach o raczej kompaktowych wymiarach, co przekłada się na dobre osiągi.

CLA na osiągnięcie setki potrzebuje tylko 6,8 sekundy, natomiast GLA 7,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast odpowiednio 240 i 220 km/h. Pomiędzy jest jeszcze CLA z nadwoziem Shooting Brake, które pojedzie nie więcej niż 235 km/h.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Ważnym parametrem dla potencjalnych klientów jest zapewne maksymalny zasięg na jednym ładowaniu. Ten wynosi około 60 km, co jest wartością delikatnie większą od większości hybryd plug-in. Mercedes zwraca uwagę, że obecność baterii i napędu elektrycznego nie wpłynęła odczuwalnie na praktyczność pojazdów.

Wszystko dlatego, że już na etapie projektowania nowego CLA i GLA brano pod uwagę możliwość stosowania tego rodzaju napędu. Jak na razie nie wiemy, ile trzeba będzie zapłacić za wersję plug-in, która powinna pojawić się w salonach nie później niż za kilka miesięcy.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem