Mini ma w planach więcej crossoverów i modeli elektrycznych
Mini już dawno przestało być marką jednego modelu. Obecnie ich oferta jest na tyle bogata, że nietrudno się w niej pogubić. A to jeszcze nie koniec. Koncern BMW, do którego należy Mini, zamierza uzupełnić gamę o kolejne propozycje - głównie crossovery i auta elektryczne.
24.07.2019 | aktual.: 13.03.2023 14:03
Mini tak jak większość współczesnych marek w crossoverach widzi szansę na zwiększenie zysków. Obecnie w ofercie producenta jest jeden taki model - nazywa się Countryman. Kiedyś oferowany był jeszcze trzydrzwiowy Paceman, ale nie cieszył się wystarczającym wzięciem, więc go wycofano.
Niebawem jednak Countryman powinien cieszyć się z nowego rodzeństwa. Plany Mini na najbliższe lata zakładają bowiem rozbudowę oferty crossoverów. Potwierdził to szef sprzedaży BMW - Pieter Nota - w wywiadzie dla "AutoNews" dotyczącym przyszłości Mini. Bawarski koncern zamierza zainwestować w rozwój Mini i wzmocnić pozycję marki szczególnie na rynku amerykańskim.
Trendy za oceanem stopniowo ulegają zmianie. Tamtejsi klienci coraz chętniej wybierają mniejsze samochody. Szczególnie upodobali sobie stylowe crossovery marek premium, a Mini zdaje się idealnie wpasowywać w tę konwencję. BMW chce uczynić z Mini wiodącą markę oferującą takie produkty w USA.
Oprócz crossoverów Niemcy skupią się również na rozwoju pojazdów elektrycznych, które także stanowią dynamicznie rozwijającą się gałąź rynku. Niedawno Mini zaprezentowało Coopera SE, który jest napędzany przez silnik elektryczny i pozytywnie zaskakuje osiągami. W kolejnych latach pozostałe modele marki także doczekają się podobnych wersji.
Ci, którzy jeszcze niedawno obawiali się o przyszłość Mini, mogą spać spokojnie. BMW, które od 2001 roku jest właścicielem marki, nie zamierza zwalniać tempa jej rozwoju. Choć kierunek nastawiony na crossovery i samochody elektryczne raczej nie przypadnie do gustu konserwatywnym fanom motoryzacji, powinien przynieść wymierne korzyści.