Mini ma w planach więcej crossoverów i modeli elektrycznych

Mini już dawno przestało być marką jednego modelu. Obecnie ich oferta jest na tyle bogata, że nietrudno się w niej pogubić. A to jeszcze nie koniec. Koncern BMW, do którego należy Mini, zamierza uzupełnić gamę o kolejne propozycje - głównie crossovery i auta elektryczne.

Countryman już niebawem powinien doczekać się rodzeństwa.Countryman już niebawem powinien doczekać się rodzeństwa.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Mini tak jak większość współczesnych marek w crossoverach widzi szansę na zwiększenie zysków. Obecnie w ofercie producenta jest jeden taki model - nazywa się Countryman. Kiedyś oferowany był jeszcze trzydrzwiowy Paceman, ale nie cieszył się wystarczającym wzięciem, więc go wycofano.

Niebawem jednak Countryman powinien cieszyć się z nowego rodzeństwa. Plany Mini na najbliższe lata zakładają bowiem rozbudowę oferty crossoverów. Potwierdził to szef sprzedaży BMW - Pieter Nota - w wywiadzie dla "AutoNews" dotyczącym przyszłości Mini. Bawarski koncern zamierza zainwestować w rozwój Mini i wzmocnić pozycję marki szczególnie na rynku amerykańskim.

Trendy za oceanem stopniowo ulegają zmianie. Tamtejsi klienci coraz chętniej wybierają mniejsze samochody. Szczególnie upodobali sobie stylowe crossovery marek premium, a Mini zdaje się idealnie wpasowywać w tę konwencję. BMW chce uczynić z Mini wiodącą markę oferującą takie produkty w USA.

Oprócz crossoverów Niemcy skupią się również na rozwoju pojazdów elektrycznych, które także stanowią dynamicznie rozwijającą się gałąź rynku. Niedawno Mini zaprezentowało Coopera SE, który jest napędzany przez silnik elektryczny i pozytywnie zaskakuje osiągami. W kolejnych latach pozostałe modele marki także doczekają się podobnych wersji.

Ci, którzy jeszcze niedawno obawiali się o przyszłość Mini, mogą spać spokojnie. BMW, które od 2001 roku jest właścicielem marki, nie zamierza zwalniać tempa jej rozwoju. Choć kierunek nastawiony na crossovery i samochody elektryczne raczej nie przypadnie do gustu konserwatywnym fanom motoryzacji, powinien przynieść wymierne korzyści.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowe zasady programu NaszEauto. Bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto. Bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli