Najmniej awaryjne hybrydy według Brytyjczyków. Mało palą i nie sprawiają kłopotów
27.11.2021 09:57, aktual.: 10.03.2023 14:36
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Szukasz samochodu, który nie narazi cię na horrendalne koszty na stacji paliw, a jednocześnie nie zmusi do zawarcia bliższej znajomości z mechanikiem? Idealne mogą być niektóre modele hybrydowe.
Na rynku wtórnym możemy wybierać między wieloma modelami i egzemplarzami. Jak wybrać ten, który sprawi najmniej problemów? Jedną z podpowiedzi mogą być wyniki rankingów niezawodności. Ten publikowany przez "What Car?" jest o tyle interesujący, że powstaje na podstawie ankiet przeprowadzanych wśród kierowców.
Nie ma tu więc sprawdzalnych danych, ale są za to informacje nie tylko o tym, że jakiś element zepsuł się w ciągu ostatnich 12 miesięcy, lecz również o tym, ile kosztowała naprawa i jak długo trwała. Na tej podstawie wyliczany jest indeks niezawodności. Wartość indeksu wyrażona jest w procentach i im jest wyższa, tym lepiej.
Oto najlepsze wyniki w grupie samochodów hybrydowych:
- Lexus NX (od 2014 r.) – indeks niezawodności: 99,8 proc.; usterki wystąpiły w 2 proc. aut
- Toyota RAV4 (od 209 r.) – indeks niezawodności: 99,1 proc.; usterki wystąpiły w 4 proc. aut
- Honda CR-V (od 2018 r.) – indeks niezawodności: 98,8 proc.; usterki wystąpiły w 5 proc. aut
- Lexus UX (od 2019 r.) – indeks niezawodności: 98,4 proc.; usterki wystąpiły w 5 proc. aut
- Hyundai Ioniq (od 2016 r.) – indeks niezawodności: 98,1 proc.; usterki wystąpiły w 13 proc. aut
- Kia Niro hybrid (od 2016 r.) – indeks niezawodności: 97,9 proc.; usterki wystąpiły w 8 proc. aut
- Toyota Corolla (od 2018 r.) – indeks niezawodności: 97,6 proc.; usterki wystąpiły w 12 proc. aut
- Toyota Yaris (2011 - 2020) – indeks niezawodności: 97,3 proc.; usterki wystąpiły w 14 proc. aut
- BMW 330e (od 2019 r.) – indeks niezawodności: 96,1 proc.; usterki wystąpiły w 8 proc. aut
- Volvo XC40 (od 2017 r.) – indeks niezawodności: 95,9 proc.; usterki wystąpiły w 17 proc. aut
Mała rozpiętość ocen w pierwszej dziesiątce jest dowodem na to, że modele hybrydowe nie należą do tych, które sprawiają swoim użytkownikom dużo kłopotów. Co ważne, tylko w przypadku BMW, Toyoty Corolli, Kii Niro, Toyoty RAV4 i Hondy CR-V problemy miały związek z silnikiem lub bateriami. W pozostałych przypadkach usterce ulegały elementy obecne w każdej innej wersji napędowej, jak wyposażenie wnętrza czy karoseria.