Najmniej awaryjne hybrydy według Brytyjczyków. Mało palą i nie sprawiają kłopotów

Szukasz samochodu, który nie narazi cię na horrendalne koszty na stacji paliw, a jednocześnie nie zmusi do zawarcia bliższej znajomości z mechanikiem? Idealne mogą być niektóre modele hybrydowe.

Współpraca silnika spalinowego i elektrycznego poprawia wyniki spalaniaWspółpraca silnika spalinowego i elektrycznego poprawia wyniki spalania
Źródło zdjęć: © Tomasz Budzik
Tomasz Budzik

Na rynku wtórnym możemy wybierać między wieloma modelami i egzemplarzami. Jak wybrać ten, który sprawi najmniej problemów? Jedną z podpowiedzi mogą być wyniki rankingów niezawodności. Ten publikowany przez "What Car?" jest o tyle interesujący, że powstaje na podstawie ankiet przeprowadzanych wśród kierowców.

Nie ma tu więc sprawdzalnych danych, ale są za to informacje nie tylko o tym, że jakiś element zepsuł się w ciągu ostatnich 12 miesięcy, lecz również o tym, ile kosztowała naprawa i jak długo trwała. Na tej podstawie wyliczany jest indeks niezawodności. Wartość indeksu wyrażona jest w procentach i im jest wyższa, tym lepiej.

Oto najlepsze wyniki w grupie samochodów hybrydowych:

  1. Lexus NX (od 2014 r.) – indeks niezawodności: 99,8 proc.; usterki wystąpiły w 2 proc. aut
  2. Toyota RAV4 (od 209 r.) – indeks niezawodności: 99,1 proc.; usterki wystąpiły w 4 proc. aut
  3. Honda CR-V (od 2018 r.) – indeks niezawodności: 98,8 proc.; usterki wystąpiły w 5 proc. aut
  4. Lexus UX (od 2019 r.) – indeks niezawodności: 98,4 proc.; usterki wystąpiły w 5 proc. aut
  5. Hyundai Ioniq (od 2016 r.) – indeks niezawodności: 98,1 proc.; usterki wystąpiły w 13 proc. aut
  6. Kia Niro hybrid (od 2016 r.) – indeks niezawodności: 97,9 proc.; usterki wystąpiły w 8 proc. aut
  7. Toyota Corolla (od 2018 r.) – indeks niezawodności: 97,6 proc.; usterki wystąpiły w 12 proc. aut
  8. Toyota Yaris (2011 - 2020) – indeks niezawodności: 97,3 proc.; usterki wystąpiły w 14 proc. aut
  9. BMW 330e (od 2019 r.) – indeks niezawodności: 96,1 proc.; usterki wystąpiły w 8 proc. aut
  10. Volvo XC40 (od 2017 r.) – indeks niezawodności: 95,9 proc.; usterki wystąpiły w 17 proc. aut

Mała rozpiętość ocen w pierwszej dziesiątce jest dowodem na to, że modele hybrydowe nie należą do tych, które sprawiają swoim użytkownikom dużo kłopotów. Co ważne, tylko w przypadku BMW, Toyoty Corolli, Kii Niro, Toyoty RAV4 i Hondy CR-V problemy miały związek z silnikiem lub bateriami. W pozostałych przypadkach usterce ulegały elementy obecne w każdej innej wersji napędowej, jak wyposażenie wnętrza czy karoseria.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki