Najoszczędniejszy bentley w historii. Flying Spur debiutuje z hybrydą plug-in

Po SUV-ie Bentleya przyszedł czas także na limuzynę. Flying Spur, podobnie jak jego większy brat, dostał nową, hybrydową odmianę z wtyczką. Producent chwali się, że to najoszczędniejsze auto w historii marki.

Bentley na stacji ładowania? Czas przyzwyczaić się do tego widokuBentley na stacji ładowania? Czas przyzwyczaić się do tego widoku
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Bentley
Aleksander Ruciński

Po zakończeniu produkcji Mulsanne'a Flying Spur przejął oficjalną rolę flagowej limuzyny Bentleya. Jak dotąd był oferowany z benzynowymi silnikami V8 i V12. Teraz dołączy do nich także V6 wspomagane hybrydą plug-in. Tym samym marka z Crewe będzie mieć w swojej ofercie już dwa pojazdy z alternatywnym zasilaniem.

Pod maską Flying Spura znajdziemy całkiem mocny zestaw. To 2,9-litrowe V6, które samo w sobie generuje 416 KM mocy i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przy wsparciu jednostki elektrycznej wartości te wzrastają do imponujących 544 KM i 750 Nm. Flying Spur jest więc mocniejszy od Bentaygi Hybrid.

Objawia się to naprawdę niezłymi osiągami. Sprint do setki trwa 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 285 km/h. W komfortowej limuzynie są to więcej niż wystarczające wyniki, więc raczej nikt nie będzie narzekał.

Bentley Flying Spur Plug-in (2021)
Bentley Flying Spur Plug-in (2021) © mat. prasowe / Bentley

Wszystko to idzie w parze z wysoką wydajnością. Choć Bentley nie podzielił się szczegółowymi wynikami spalania, twierdzi, że jest to najoszczędniejszy model w historii marki z maksymalnym zasięgiem na poziomie 700 km, z czego około 40 km można przejechać na samym prądzie.

Wersja Plug-in wyróżnia się kilkoma detalami wizualnymi, wliczając w to dyskretne oznaczenia, okrągłe, podwójne końcówki wydechu i złącze ładowania ukryte w przednim, lewym błotniku. Tradycyjnie dla marki, zarówno nadwozie, jak i wnętrze można wykończyć zgodnie z preferencjami klienta, korzystając z kilkudziesięciu dostępnych opcji. Nowość stanowią dodatkowe przyciski pozwalające na wybranie trybu jazdy oraz wskaźniki zaktualizowane o monitorowanie przepływu energii.

Flying Spur z wtyczką trafi do sprzedaży jeszcze w 2021 roku. Na razie jest jednak zbyt wcześnie, by mówić o kwotach, jakie trzeba będzie zostawić w salonie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach