Nie podoba ci się elektryk? Możesz wymienić go na hybrydę - Peugeot ma plan

Podczas dnia lwa (Peugeot E-Lion Day 2025) francuska marka przedstawiła intrygujące plany na przyszłość. Nie ma wątpliwości, że elektryfikacja wciąż jest priorytetem marki.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Peugeot
Aleksander Ruciński

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że Peugeot jest marką, która może pochwalić się największym portfolio elektryków w Europie. W 2025 roku w gamie francuskiego producenta znajdziemy aż 12 modeli na prąd. Wśród nich nie zabraknie nowości w postaci E-3008 i E-5008 w mocnych wersjach.

Francuzi zapowiedzieli nowe, dwusilnikowe wersje z napędem na cztery koła i łączną mocą 325 KM. Poza tym w gamie pojawi się też nowy, 5-osobowy wariant E-5008 dla tych, którzy chcą SUV-a z naprawdę dużym bagażnikiem (994 l).

Ciekawsze od rynkowych premier są jednak zmiany chociażby w kwestii gwarancji. Ta, w ramach programu Allure Care wyniesie nawet 8 lat lub 160 tys. km i obejmie również akumulator trakcyjny. Poza tym Peugeot chce zachęcić klientów dorzucając wallboxa w cenie do każdego zakupionego elektryka. Mało? Będą też karty do ładowania na stacjach w całej Europie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Peugeot 408 vs 308 SW - odważny i zaskakujący ruch

Wszystko to ma zachęcić elektrosceptyków do rozważenia zakupu modelu na prąd. A ci, którzy dokonają takiego kroku, lecz z jakiegoś powodu będą niezadowoleni, będą mogli oddać auto i zastąpić je hybrydowym odpowiednikiem. Wszystko w ramach pilotażowego programu "Satisfied or Engaged".

Szczegóły dotyczące oferty skrojonej dla polskiego rynku powinniśmy poznać niebawem. Nie ulega jednak wątpliwości, że Francuzi robią wszystko, by zwiększyć udział pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży.

W 2024 roku Peugeot sprzedał 1,1 mln elektryków na całym świecie - dwa razy więcej niż rok wcześniej i zanotował największy wzrost wśród klientów indywdualnych.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy