Nio chce rywalizować z Volkswagenem. W planach tani elektryk

Nio to chiński producent samochodów elektrycznych, który niedawno rozpoczął europejską ekspansję. Modele tej marki można kupić m.in. w Norwegii. To reprezentanci wyższych segmentów. Nio ma jednak w planach także tańsze propozycje.

Nio ES8Nio ES8
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Nio
Aleksander Ruciński

Ekspansja na kolejne rynki i tani model dla ludu – tak w skrócie wyglądają plany Nio związane z Europą. W niedawnym wywiadzie dla "Der Spiegel" potwierdził je sam szef marki, William Li.

Li przyznał, że firma pracuje nad elektrykiem, który kosztowałby mniej niż 30 tys. euro. – W kwestii ceny atakujemy Volkswagena mocniej niż wcześniej – wyjaśnił. Oznacza to najprawdopodobniej, że w ofercie Nio pojawi się zauważalnie mniejsze auto. Dotychczasowa oferta skupiała się bowiem na luksusowych SUV-ach i limuzynach.

Jak informuje agencja Reuters, Nio ma w planach budowę fabryki, w której miałby powstawać tani model. Projekt ma ruszyć już na początku przyszłego roku. Szczegóły na temat lokalizacji fabryki, jak i detale dotyczące samego auta na razie jednak pozostają nieznane.

Ciekawi przede wszystkim kwestia szybkiej wymiany baterii. Nio promuje bowiem system wymiany akumulatorów jako alternatywę dla ładowania. Pomysł przyjął się w Chinach. Czas pokaże, czy podobnie będzie w Europie i czy nowy, tani model także dostanie taką możliwość.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy