Nio EL6 to nowy SUV z Chin. Ma przekonać europejskich klientów

Nio kontynuuje swoją europejską ekspansję, prezentując nową propozycję, która ma trafić w tutejsze gusta. EL6 jest elektrycznym SUV-em rywalizującym z Mercedesem EQC czy BMW iX3.

Nio EL6Nio EL6
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Nio
Aleksander Ruciński

EL6 ma 4854 mm długości, 1995 mm szerokości i bazuje na tej samej platformie co sedan ET5. Wygląda nowocześnie i zdecydowanie może się podobać, a do tego oferuje mocny elektryczny napęd.

Nad przednią osią zamontowano silnik o mocy 204 KM. Wspiera go dodatkowa 285-konna jednostka zamontowana z tyłu. Łączna moc zestawu to 489 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 700 Nm. Takie parametry przekładają się na dobre osiągi - pierwsza setka pojawia się na liczniku po 4,5 sekundy.

Prąd magazynowany jest w akumulatorze o pojemności 70 kWh, co przekłada się na 483 km deklarowanego zasięgu. Tradycyjnie dla Nio, bateria jest przystosowana do szybkiej wymiany w autoryzowanej stacji. Cały proces będący alternatywą dla tradycyjnego ładowania trwa mniej niż trzy minuty.

Nio EL6
Nio EL6 © Materiały prasowe | Nio

EL6 wyróżnia się też poziomem technologicznego zaawansowania. Na pokładzie znajdziemy m.in. inteligentne aktywne zawieszenie, a nawet system o nazwie Smooth Stop, minimalizujący odbicie po zahamowaniu. Nio chwali się też szklanym dachem o powierzchni metra kwadratowego, twierdząc, że to największe otwierane okno w tej klasie.

Minimalistyczne wnętrze robi dobre wrażenie. Materiały wyglądają luksusowo, choć pochodzą głównie z recyklingu. Ze specjalnej tkaniny wykonano nawet głośniki, co ma przekładać się oczywiście na jakoś dźwięku.

EL6 trafi m.in. do Niemiec, Szwecji, Danii, Norwegii i Holandii. Ceny modelu w Europie na razie pozostają nieznane.

  • Nio EL6
  • Nio EL6
  • Nio EL6
  • Nio EL6
  • Nio EL6
  • Nio EL6
  • Nio EL6
  • Nio EL6
  • Nio EL6
  • Nio EL6
[1/10] Nio EL6 Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy