Nissan Interstar pojawi się w 2025 roku. Będzie elektryk i diesel
Po premierze nowego Renault Mastera można się było spodziewać pojawienia się nowego modelu Nissana. Interstar najnowszej odsłonie pojawi się na rynku w 2025 r. Tak, to Master w przebraniu.
12.11.2024 | aktual.: 13.11.2024 11:14
Nissan prezentuje nowego Interstara, czyli najnowsze wcielenie dużego pojazdu dostawczego, opartego na konstrukcji Renaulta Mastera. Samochód będzie dostępny w Polsce w 2025 r., zostanie objęty 5-letnią gwarancją z limitem przebiegu 160 tys. km. Pojawi się zarówno jako diesel, jak i wersja elektryczna (Interstar-e). Ten drugi wariant będzie miał 8-letnią gwarancję na akumulator trakcyjny.
Nissan zobowiązał się do elektryfikacji wszystkich swoich pojazdów użytkowych do 2027 r. Model elektryczny Interstar-e, podobnie jak jego francuski odpowiednik, może być wyposażony w akumulator trakcyjny o małej pojemności do miasta (40 kWh) lub w większy do transportu międzymiastowego (87 kWh). Oba można ładować prądem o mocy do 130 kW, a w przypadku prądu zmiennego do 11 kW dla wersji z mniejszym i 22 kW dla tej z większym akumulatorem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nie zabraknie nowego diesla. Pod maską wersji spalinowej znajdziemy jednostkę 2.0 dCi, która zastąpi używany w starszym modelu silnik o pojemności 2,3 l. Nowy wariant będzie rozwijał moc 170 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Co więcej, będzie parowany z przekładnią manualną lub automatyczną z dziewięcioma przełożeniami. Zdaniem Nissana, nowy silnik obniża średnie zużycie paliwa o 1,5 l/100 km względem poprzednika.
Dzięki wydłużeniu strefy ładunkowej nawet do 3855 mm (w zależności od rozstawu osi) oraz najszerszym w tej klasie bocznym drzwiom (1312 mm), załadowanie największego vana Nissana jest teraz łatwiejsze. Pojemność przestrzeni ładunkowej nowego modelu wynosi od 10,8 m3 w wersji L2H2 do aż 14,8 m3 w wersji L3H3. Auto pociągnie przyczepę o masie dopuszczalnej do 2,5 tony.
Na rynku będą dostępne różne odmiany nadwoziowe i podwoziowe, również rama do samodzielnej zabudowy czy wywrotka. Furgon występuje w dwóch długościach i wysokościach nadwozia, z dopuszczalną masą całkowitą 3,5 t lub 4 t. W tym drugim przypadku daje to ładowność do 1925 kg dla wersji spalinowej i 1625 kg dla elektrycznej. Ładowność klasycznego vana z DMC do 3,5 tony to 1447 kg (lub 1197 kg dla elektryka).