WAŻNE
TERAZ

Karol Nawrocki w WP o Tusku i Trumpie

Nissan inwestuje w Renault. Japończycy mają w tym swój własny cel

Nissan, według najnowszych doniesień medialnych, szykuje naprawdę spory zastrzyk gotówki dla Renault. Jego odbiorcą ma być nowa spółka wewnątrz koncernu, która zajmie się produkcją samochodów elektrycznych.

NissanNissan
Źródło zdjęć: © Nissan, materiały partnera
Kamil Niewiński

W 2022 roku dowiedzieliśmy się, że z Renault zostanie wydzielona nowa firma, która będzie pełnić naprawdę istotną rolę w koncernie Renault-Nissan-Mitsubishi. Chodzi o przedsiębiorstwo Ampere, które będzie odpowiadać za produkcję samochodów elektrycznych wewnątrz całej grupy. Pierwszy efekt działania firmy jest już widoczny - to ona odpowiada za Renault Megane E-Tech Electric.

Do projektu podchodzi się naprawdę poważnie, co widać chociażby po fakcie, że szefem Ampere został całkiem niedawno dyrektor generalny całej Grupy Renault, Luca de Meo. Napędzenie sprzedaży i możliwość uzyskania dwucyfrowej marży, bowiem taki jest cel Ampere na 2023 rok, z pewnością będzie bardziej możliwe do osiągnięcia z pomocą Nissana, o czym informuje "ANEurope".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nissan Ariya z bliska. Oto 5 rzeczy, które musisz o nim wiedzieć

Według doniesień serwisu Japończycy mają doładować Ampere dofinansowaniem w wysokości 100 mld jenów, co daje w przeliczeniu kwotę ok. 725 mln dolarów. Ma to być bardzo ważny punkt w negocjacjach nowego kształtu sojuszu, które kosztowały już samego Nissana naprawdę wiele, ze skandalem na szczycie hierarchii na czele. Umowa jest finalizowana, ale nie ma jeszcze jej oficjalnego potwierdzenia.

Mówi się, że w zamian za inwestycję i zaangażowanie ludzi z Nissana w działanie Ampere, Renault obniży udziały w japońskiej marce z obecnych 43,4 proc. do 15 proc. Tym samym Francuzi przestaną być największym udziałowcem producenta, a to pozwoli Nissanowi na większą autonomię w swoim działaniu. Spory zastrzyk gotówki dla Ampere nie jest więc dobroczynną dotacją, a zagraniem, które zdecydowanie jest w interesie Japończyków.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀