Nissan inwestuje w Renault. Japończycy mają w tym swój własny cel

Nissan, według najnowszych doniesień medialnych, szykuje naprawdę spory zastrzyk gotówki dla Renault. Jego odbiorcą ma być nowa spółka wewnątrz koncernu, która zajmie się produkcją samochodów elektrycznych.

NissanNissan
Źródło zdjęć: © Nissan, materiały partnera
Kamil Niewiński

W 2022 roku dowiedzieliśmy się, że z Renault zostanie wydzielona nowa firma, która będzie pełnić naprawdę istotną rolę w koncernie Renault-Nissan-Mitsubishi. Chodzi o przedsiębiorstwo Ampere, które będzie odpowiadać za produkcję samochodów elektrycznych wewnątrz całej grupy. Pierwszy efekt działania firmy jest już widoczny - to ona odpowiada za Renault Megane E-Tech Electric.

Do projektu podchodzi się naprawdę poważnie, co widać chociażby po fakcie, że szefem Ampere został całkiem niedawno dyrektor generalny całej Grupy Renault, Luca de Meo. Napędzenie sprzedaży i możliwość uzyskania dwucyfrowej marży, bowiem taki jest cel Ampere na 2023 rok, z pewnością będzie bardziej możliwe do osiągnięcia z pomocą Nissana, o czym informuje "ANEurope".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nissan Ariya z bliska. Oto 5 rzeczy, które musisz o nim wiedzieć

Według doniesień serwisu Japończycy mają doładować Ampere dofinansowaniem w wysokości 100 mld jenów, co daje w przeliczeniu kwotę ok. 725 mln dolarów. Ma to być bardzo ważny punkt w negocjacjach nowego kształtu sojuszu, które kosztowały już samego Nissana naprawdę wiele, ze skandalem na szczycie hierarchii na czele. Umowa jest finalizowana, ale nie ma jeszcze jej oficjalnego potwierdzenia.

Mówi się, że w zamian za inwestycję i zaangażowanie ludzi z Nissana w działanie Ampere, Renault obniży udziały w japońskiej marce z obecnych 43,4 proc. do 15 proc. Tym samym Francuzi przestaną być największym udziałowcem producenta, a to pozwoli Nissanowi na większą autonomię w swoim działaniu. Spory zastrzyk gotówki dla Ampere nie jest więc dobroczynną dotacją, a zagraniem, które zdecydowanie jest w interesie Japończyków.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie