Nowa Honda Civic e:HEV jest większa, mocniejsza i hybrydowa. Kiedy trafi do salonów?

Jedenasta generacja japońskiego bestsellera w Europie będzie dostępna wyłącznie z napędem hybrydowym, który zapowiada się naprawdę nieźle. Podobnie jak wyposażenie i wnętrze, jeszcze przestronniejsze niż w poprzedniku.

Stylistycznie nowy Civic jest łagodniejszym rozwinięciem poprzednikaStylistycznie nowy Civic jest łagodniejszym rozwinięciem poprzednika
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Honda
Aleksander Ruciński

Honda Civic XI miała swój globalny debiut już w 2021 roku, więc wygląd i większość danych technicznych od dawna nie jest żadną tajemnicą. W przeciwieństwie do europejskiej specyfikacji, którą oficjalnie poznaliśmy dopiero dziś. To mocna hybryda, która nie powinna rozczarować.

Pod maską europejskiego Civika znajdziemy czterocylindrową benzynową dwulitrówkę pracującą w cyklu Atkinsona, która wspólnie z dwoma silnikami elektrycznymi generuje 184 KM mocy i 315 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Szczegółowe osiągi nie są jeszcze znane, ale można przypuszczać, że będzie to całkiem szybki samochód. Przy okazji także przyjazny środowisku — obiecywana przez producenta średnia emisja spalin wynosi 110 g na każdy przejechany kilometr, a spalanie zgodnie z cyklem WLTP to mniej niż 5 litrów na 100 km.

Odkąd Accord zniknął z europejskiej oferty, Civic — choć mniejszy — stanowi dla wielu klientów substytut segmentu D. Z pewnością ucieszy ich wieść o dłuższym rozstawie osi, który wzrósł o 35 mm w stosunku do poprzednika, co ma owocować znacznie większą przestrzenią w kabinie.

Honda Civic XI
Honda Civic XI © mat. prasowe / Honda

Samo wnętrze podobno imponuje wykończeniem i detalami. W bogatszych wersjach można też liczyć na cyfrowe zegary o przekątnej 10,2 cala oraz wystający, 9-calowy ekran multimediów z Apple CarPlay i Android Auto. Audioflile powinni też docenić 12-głośnikowe audio Bose.

Na pokładzie znajdziemy również pakiet systemów wsparcia kierowcy Honda SENSING z przednią kamerą o kącie widzenia 100 stopni, rozpoznawaniem obiektów i czujnikami ultradźwiękowymi. Producent zapewnia również o wysokim poziomie bezpieczeństwa czynnego, wliczając w to nie tylko solidne wzmocnienia konstrukcji, ale i 11 poduszek powietrznych.

Więcej szczegółów dotyczących specyfikacji, wyposażenia i co najważniejsze — cen, powinniśmy poznać za kilka miesięcy. Rozpoczęcie sprzedaży w Europie zaplanowano na jesień 2022 roku. Chętni mogą już jednak zgłaszać zainteresowanie zakupem, zapisując się na listę oczekujących.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie