WAŻNE
TERAZ

Wszystko jasne. Papież wybrał nowego metropolitę krakowskiego

Nowa Honda Civic e:HEV jest większa, mocniejsza i hybrydowa. Kiedy trafi do salonów?

Jedenasta generacja japońskiego bestsellera w Europie będzie dostępna wyłącznie z napędem hybrydowym, który zapowiada się naprawdę nieźle. Podobnie jak wyposażenie i wnętrze, jeszcze przestronniejsze niż w poprzedniku.

Stylistycznie nowy Civic jest łagodniejszym rozwinięciem poprzednikaStylistycznie nowy Civic jest łagodniejszym rozwinięciem poprzednika
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Honda
Aleksander Ruciński

Honda Civic XI miała swój globalny debiut już w 2021 roku, więc wygląd i większość danych technicznych od dawna nie jest żadną tajemnicą. W przeciwieństwie do europejskiej specyfikacji, którą oficjalnie poznaliśmy dopiero dziś. To mocna hybryda, która nie powinna rozczarować.

Pod maską europejskiego Civika znajdziemy czterocylindrową benzynową dwulitrówkę pracującą w cyklu Atkinsona, która wspólnie z dwoma silnikami elektrycznymi generuje 184 KM mocy i 315 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Szczegółowe osiągi nie są jeszcze znane, ale można przypuszczać, że będzie to całkiem szybki samochód. Przy okazji także przyjazny środowisku — obiecywana przez producenta średnia emisja spalin wynosi 110 g na każdy przejechany kilometr, a spalanie zgodnie z cyklem WLTP to mniej niż 5 litrów na 100 km.

Odkąd Accord zniknął z europejskiej oferty, Civic — choć mniejszy — stanowi dla wielu klientów substytut segmentu D. Z pewnością ucieszy ich wieść o dłuższym rozstawie osi, który wzrósł o 35 mm w stosunku do poprzednika, co ma owocować znacznie większą przestrzenią w kabinie.

Honda Civic XI
Honda Civic XI © mat. prasowe / Honda

Samo wnętrze podobno imponuje wykończeniem i detalami. W bogatszych wersjach można też liczyć na cyfrowe zegary o przekątnej 10,2 cala oraz wystający, 9-calowy ekran multimediów z Apple CarPlay i Android Auto. Audioflile powinni też docenić 12-głośnikowe audio Bose.

Na pokładzie znajdziemy również pakiet systemów wsparcia kierowcy Honda SENSING z przednią kamerą o kącie widzenia 100 stopni, rozpoznawaniem obiektów i czujnikami ultradźwiękowymi. Producent zapewnia również o wysokim poziomie bezpieczeństwa czynnego, wliczając w to nie tylko solidne wzmocnienia konstrukcji, ale i 11 poduszek powietrznych.

Więcej szczegółów dotyczących specyfikacji, wyposażenia i co najważniejsze — cen, powinniśmy poznać za kilka miesięcy. Rozpoczęcie sprzedaży w Europie zaplanowano na jesień 2022 roku. Chętni mogą już jednak zgłaszać zainteresowanie zakupem, zapisując się na listę oczekujących.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟