Nowa marka wjeżdża do Polski. Z takim napędem może sobie nie poradzić

Chiński gigant motoryzacyjny GAC już niebawem zadebiutuje w Polsce z dwoma modelami oferowanymi pod marką Aion. Pierwszy będzie modnym SUV-em, a drugi kompaktowym mieszczuchem.

GAC Aion VGAC Aion V
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

GAC (skrót od Guangzhou Automobile Corporation) jest kolejnym chińskim gigantem próbującym podbić Europę. Koncern założony przez chiński rząd w 1997 roku ma w swoim portfolio wiele marek. Jest piątym pod względem sprzedaży producentem w Chinach z roczną sprzedażą na poziomie 2 mln sztuk.

Firma zamierza dołożyć do tego wyniku kolejne tysiące z Europy. Pomóc mają dwa modele oferowane pod marką Aion - konkretnie Aion V oraz Aion UT.

Pierwszy jest typowym SUV-em mierzącym 4,65 metra długości, wyróżniającym się ciekawą stylistyką i (tradycyjnie dla chińskich marek) bogatym wyposażeniem. Ma być oferowany z 224-konnym silnikiem i akumulatorem o pojemności 75 kWh, co zdaniem producenta przekłada się na 520 km zasięgu.

GAC Aion V
GAC Aion V © Materiały prasowe

Cena? Na razie nieznana, lecz niemiecki portal "Elektroautomobil" mówi o 35 tys. euro. Czas pokaże, jak będzie faktycznie.

Drugą propozycją ma być Aion UT, który do złudzenia przypomina Volkswagena ID.3. Z długością 4,27 metra powinien idealnie sprawdzić się w mieście. Napęd? 204 KM mocy i bateria 60 kWh, co zgodnie z danymi technicznymi oznacza do 430 km zasięgu. Cena też będzie atrakcyjna - około 30 tys. euro.

GAC Aion UT
GAC Aion UT © Materiały prasowe

Co ciekawe, auta marki Aion mają w pierwszej kolejności trafić do Polski i Portugalii, a następnie na pozostałe rynki Europy. O tym, jak przyjmą się nad Wisłą, zdecyduje przede wszystkim realna cena.

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"