Nowa marka wjeżdża do Polski. Z takim napędem może sobie nie poradzić

Chiński gigant motoryzacyjny GAC już niebawem zadebiutuje w Polsce z dwoma modelami oferowanymi pod marką Aion. Pierwszy będzie modnym SUV-em, a drugi kompaktowym mieszczuchem.

GAC Aion VGAC Aion V
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

GAC (skrót od Guangzhou Automobile Corporation) jest kolejnym chińskim gigantem próbującym podbić Europę. Koncern założony przez chiński rząd w 1997 roku ma w swoim portfolio wiele marek. Jest piątym pod względem sprzedaży producentem w Chinach z roczną sprzedażą na poziomie 2 mln sztuk.

Firma zamierza dołożyć do tego wyniku kolejne tysiące z Europy. Pomóc mają dwa modele oferowane pod marką Aion - konkretnie Aion V oraz Aion UT.

Pierwszy jest typowym SUV-em mierzącym 4,65 metra długości, wyróżniającym się ciekawą stylistyką i (tradycyjnie dla chińskich marek) bogatym wyposażeniem. Ma być oferowany z 224-konnym silnikiem i akumulatorem o pojemności 75 kWh, co zdaniem producenta przekłada się na 520 km zasięgu.

GAC Aion V
GAC Aion V © Materiały prasowe

Cena? Na razie nieznana, lecz niemiecki portal "Elektroautomobil" mówi o 35 tys. euro. Czas pokaże, jak będzie faktycznie.

Drugą propozycją ma być Aion UT, który do złudzenia przypomina Volkswagena ID.3. Z długością 4,27 metra powinien idealnie sprawdzić się w mieście. Napęd? 204 KM mocy i bateria 60 kWh, co zgodnie z danymi technicznymi oznacza do 430 km zasięgu. Cena też będzie atrakcyjna - około 30 tys. euro.

GAC Aion UT
GAC Aion UT © Materiały prasowe

Co ciekawe, auta marki Aion mają w pierwszej kolejności trafić do Polski i Portugalii, a następnie na pozostałe rynki Europy. O tym, jak przyjmą się nad Wisłą, zdecyduje przede wszystkim realna cena.

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny