Nowa spółka Renault. Tworzy elektryki i oddzieli się od reszty marki

Renault przechodzi obecnie poważną wewnętrzną restrukturyzację. Ważnym krokiem jest rozdzielenie swoich działań na kilka osobnych bytów. Jednym z nich jest firma Ampere, skupiona na produkcji samochodów elektrycznych.

Renault Arkana po liftinguRenault Arkana po liftingu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Renault
Kamil Niewiński

Ampere to jedna z pięciu nowych części Renault, która odpowiada za produkcję samochodów elektrycznych. Po raz pierwszy mogliśmy o niej usłyszeć pod koniec 2022 r., choć jak się okazało Ampere miało już w swoim portfolio jeden samochód w postaci Renault Megane E-Tech Electric. Do 2031 r. zaś submarka Renault planuje wyprodukowanie równego miliona samochodów elektrycznych.

Być może o Ampere usłyszymy szerzej już niedługo. Jak bowiem informuje Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault, cytowany przez Reutersa, firma prawdopodobnie wejdzie na giełdę i to całkiem niedługo, bo wiosną 2024 r. Co prawda pierwotnym terminem miała być druga połowa 2023 r., lecz nie jest to gigantyczne opóźnienie. Tym bardziej, że najbliższe plany na Ampere wydają się ambitne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Renault Megane RS - mógłbym je mieć, ale...

1 listopada 2023 r. ma bowiem nastąpić oficjalne wydzielenie jednostki Ampere od reszty spółki, jako że firma przygotowuje swoją pierwszą ofertę publiczną.

- Rozdzielamy się, a następnie sprawdzamy, czy mamy odpowiednie warunki do wejścia na rynek - przyznał Luca de Meo. 

Czy to oznacza, że Ampere stanie się osobną marką, niepołączoną z Renault? A może nadal będzie produkować samochody elektryczne, które następnie będą miały dodawany na przód znaczek francuskiego giganta? Tego akurat nie wiemy i sytuacja nie będzie raczej jasna aż do momentu wydania oficjalnych oświadczeń przez Grupę Renault. A na te prawdopodobnie jeszcze sobie poczekamy.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie