Nowe chińskie baterie doładują 400 km zasięgu w 10 minut. Skorzystają na tym Amerykanie?

Chiński producent akumulatorów do samochodów elektrycznych CATL zaprezentował swój produkt nowej generacji. Na papierze jego osiągi wyglądają rewelacyjnie. Którzy producenci będą mogli z nich jednak skorzystać?

Nowa bateria CATL ShenxingNowa bateria CATL Shenxing
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | CATL
Kamil Niewiński
6

CATL, a dokładniej Contemporary Amperex Technology Co., Ltd. to według najnowszych danych największy producent akumulatorów do samochodów elektrycznych na świecie. Firma założona w 2011 roku posiada aż pięć centrów rozwojowych i aż 13 zakładów produkcyjnych na całym świecie. Nic więc dziwnego, że najnowsze premiery Chińczyków są bacznie śledzone przez branżę motoryzacyjną.

Naprawdę spore poruszenie wywołała premiera, która odbyła się wieczorem 16 sierpnia. W centrum uwagi znalazła się nowa bateria Shenxing. Na papierze może ona pochwalić się naprawdę imponującą specyfikacją.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

EVS32: w przyszłości auta elektryczne będą oddawać prąd do sieci

Okej, być może zasięg na poziomie 700 km to wynik z wyższej półki, lecz nie jest już w żaden sposób szokujący. Co innego jednak prędkość ładowania - model Shenxing jest w stanie doładować 400 km zasięgu samochodu w zaledwie… 10 minut! 

Jak bowiem przyznaje CATL, obecnie zasięg staje się dla klientów coraz mniejszym problemem. Tym, co powstrzymuje niektórych konsumentów przed przejściem na auta EV, jest lęk przed długimi czasami ładowania. To właśnie ten problem starało się rozwiązać chińskie przedsiębiorstwo podczas prac nad baterią nowej generacji. Jeżeli dane będą zgadzać się z rzeczywistością, efekt końcowy będzie imponujący.

  • Nowa bateria CATL Shenxing
  • Nowa bateria CATL Shenxing
[1/2] Nowa bateria CATL Shenxing Źródło zdjęć: Materiały prasowe | CATL

Kto w pierwszej kolejności może skorzystać na nowych rozwiązaniach CATL? Przede wszystkim ich klienci, a największym z nich jest Tesla. Co ciekawe, w bliskich kontaktach z chińskim gigantem jest również Ford, który na początku tego roku zawiązał umowę z CATL na budowę fabryki w stanie Michigan. Gdy więc nowe baterie trafią na rynek, ci producenci z pewnością skorzystają z nich w pierwszej kolejności.

Powoli możemy być świadkami zbliżającego się przełomu w kontekście tworzenia akumulatorów do aut elektrycznych. CATL nie jest przecież wyjątkiem - już teraz niektóre modele Tesli są w stanie doładować zasięg na poziomie 322 km w czasie nawet 15 minut. Dodając do tego zapowiedzi Toyoty dotyczące baterii ze stałym elektrolitem możemy za niedługo być świadkami kolejnej rewolucji w świecie elektromobilności.

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców