Nowe plany Stellantis. Tak ma przebiegać elektryczna rewolucja

Stellantis widzi swoją przyszłość w samochodach elektrycznych. Widać to nie tylko po ostatnich ruchach koncernu, ale również po jego planach. Trzeba przyznać - są one naprawdę ambitne.

Dodge Charger Daytona SRT ConceptDodge Charger Daytona SRT Concept
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Kamil Niewiński

Jednym z najważniejszych założeń koncernu Stellantis jest mocna elektryfikacja gam marek, które wchodzą w jego skład. Firma wydaje się to robić w sposób naprawdę logiczny - wprowadziła aż cztery autorskie platformy, stawia na rozwiązania mające zapewnić niezależność surowcową, a także myśli kilka lat wprzód, próbując jak najlepiej zbalansować swoją gamę w okresie przejściowym.

Wielu producentów wchodzących w skład Stellantis już za parę lat ma produkować wyłącznie auta elektryczneAlfa Romeo od 2027, Chrysler od 2028, Opel również od 2028, a to tylko przykłady pierwsze z brzegu. Jakie są jednak najnowsze plany Stellantis? Odpowiedź na to pytanie przygotował serwis "Automotive News".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

14.06 Program Money.pl | Kiedy elektryczna Izera wyjedzie na polskie drogi?

Zbierając w całość wszelki doniesienia możemy na przykład zauważyć, że nowe auta elektryczne już w 2024 roku otrzyma kilka ważnych marek. Na rynek w przyszłym roku wejdą zapowiedziane już jakiś czas temu Jeep Recon i Jeep Wagoneer S, a swojego elektryka, inspirowanego koncepcyjnym modelem Charger Daytona SRT, ma otrzymać również Dodge. 

Amerykańskie źródła mówią również o debiucie RAM ProMaster EV, który ma mieć swoją premierę jeszcze w 2023 r., zaś prawdopodobnie jakąś nowość na następne 12 miesięcy może również szykować Fiat. Wszystko ma ostatecznie doprowadzić do momentu, w którym 100 proc. aut Stellantis sprzedawanych w Europie było zasilanych energią elektryczną.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy