Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Renault 4 to jeden z najważniejszych samochodów w historii francuskiej motoryzacji. Auto produkowane przez ponad 3 dekady doczekało się wielu wersji, w tym dostawczej van. Teraz zadebiutował jego współczesny odpowiednik.
Renault 4 EV, nowy model z elektrycznym napędem, został wzbogacony o wersję dostawczą, w której usunięto tylne siedzenia, co pozwoliło na uzyskanie przestrzeni ładunkowej o pojemności 1045 l. Maksymalna ładowność pojazdu wynosi 345 kg.
W zależności od rynku, Renault 4 Van oferuje różne funkcje dodatkowe, takie jak mata antypoślizgowa czy dodatkowa osłona dla przestrzeni ładunkowej. Do pełni szczęścia brakuje jednak przyciemnianych szyb, których nie dostaniemy w standardzie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Renault Trafic - Polacy zrobili świetnego kampera
Model dostępny jest z dwoma opcjami napędu. Podstawowy wariant wyposażony jest w silnik o mocy 118 KM i baterię 40 kWh, co przekłada się na zasięg do 307 km. Druga opcja to silnik o mocy 148 KM z baterią 52 kWh, oferująca zasięg do 308 km.
Oba warianty umożliwiają ładowanie od 15 do 80 proc. w 30 min. Mocniejsza wersja ma wyższą maksymalną moc ładowania wynoszącą 100 kW.
Konwersja na wersję dostawczą odbywa się w zakładzie Renault w Maubeuge we Francji. Obecnie model jest dostępny wyłącznie na tamtejszym rynku, a jego cena zaczyna się od 29 300 euro. Niewykluczone jednak, że Renault 4 Van w przyszłości będzie sprzedawane także poza Francją.