Nowy sedan Lexusa. LF-ZC przeniesie cię do świata wirtualnego

Koncepcyjny elektryczny sedan LF-ZC to zapowiedź nowego modelu produkcyjnego, którego rynkową premierę zaplanowano na 2026 rok. Lexus pokazał go na Japan Mobility Show.

Lexus LF-ZC ConceptLexus LF-ZC Concept
Źródło zdjęć: © Autokult
Marcin Łobodziński

Lexus LF-ZC ma smukłą sylwetkę i niekoniecznie przypomina sedana, ale będzie odpowiednikiem takich samochodów, których Lexus na rynek europejski już prawie nie oferuje. Auto ma przy długości 4750 mm i rozstawie osi 2890 mm imponować przestronnością, a to za sprawą napędu elektrycznego i tym samym zmniejszenia komponentów układu napędowego. Ma napęd na cztery koła Direct4 i układ kierowniczy steer-by-wire bez mechanicznego połączenia kierownicy z przekładnią.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Lexus LM - pokój z ruchomym widokiem

Wykorzystując zaawansowaną technologię sztucznej inteligencji, system rozpoznawania głosu nowej generacji zapewnia kierowcy i pasażerom obsługę przypominającą rozmowę z lokajem. Wykraczając poza konwencjonalne funkcje nawigacji, zapewnia rekomendacje dotyczące tras i trybów jazdy, które są zgodne z preferencjami kierowcy, biorąc pod uwagę jego codzienną aktywność, a nawet nastrój.

Lexus LF-ZC Concept
Lexus LF-ZC Concept © Materiały prasowe

Nadwozie ma niesamowitą wydajność aerodynamiczną ze współczynnikiem oporu powietrza na poziomie Cd=0,2, a kierowca będzie miał ponadprzeciętną widoczność dzięki dużemu przeszkleniu i cieniutkim słupkom, które można było zastosować przez użycie superwytrzymałych materiałów.

Lexus obiecuje także dwukrotnie wyższy zasięg niż w obecnej generacji samochodów elektrycznych, co oznacza... że przełomu to tu akurat nie będzie. Jest to możliwe m.in. za sprawą nowych pryzmatycznych baterii litowo-jonowych oraz większej wydajności układu napędowego.

Lexus LF-ZC
Lexus LF-ZC © Autokult

Ciekawostką może być możliwość przeniesienia się z samochodem do świata wirtualnego. Kierowca może korzystać z kabiny samochodu oraz technologii steer-by-wire do trenowania umiejętności w symulatorze jazdy, a nawet do udziału w zawodach e-sport.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie