Nowy sedan Lexusa. LF-ZC przeniesie cię do świata wirtualnego

Nowy sedan Lexusa. LF‑ZC przeniesie cię do świata wirtualnego

Lexus LF-ZC Concept
Lexus LF-ZC Concept
Źródło zdjęć: © Autokult
Marcin Łobodziński
25.10.2023 10:23, aktualizacja: 17.01.2024 15:37

Koncepcyjny elektryczny sedan LF-ZC to zapowiedź nowego modelu produkcyjnego, którego rynkową premierę zaplanowano na 2026 rok. Lexus pokazał go na Japan Mobility Show.

Lexus LF-ZC ma smukłą sylwetkę i niekoniecznie przypomina sedana, ale będzie odpowiednikiem takich samochodów, których Lexus na rynek europejski już prawie nie oferuje. Auto ma przy długości 4750 mm i rozstawie osi 2890 mm imponować przestronnością, a to za sprawą napędu elektrycznego i tym samym zmniejszenia komponentów układu napędowego. Ma napęd na cztery koła Direct4 i układ kierowniczy steer-by-wire bez mechanicznego połączenia kierownicy z przekładnią.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wykorzystując zaawansowaną technologię sztucznej inteligencji, system rozpoznawania głosu nowej generacji zapewnia kierowcy i pasażerom obsługę przypominającą rozmowę z lokajem. Wykraczając poza konwencjonalne funkcje nawigacji, zapewnia rekomendacje dotyczące tras i trybów jazdy, które są zgodne z preferencjami kierowcy, biorąc pod uwagę jego codzienną aktywność, a nawet nastrój.

Lexus LF-ZC Concept
Lexus LF-ZC Concept© Materiały prasowe

Nadwozie ma niesamowitą wydajność aerodynamiczną ze współczynnikiem oporu powietrza na poziomie Cd=0,2, a kierowca będzie miał ponadprzeciętną widoczność dzięki dużemu przeszkleniu i cieniutkim słupkom, które można było zastosować przez użycie superwytrzymałych materiałów.

Lexus obiecuje także dwukrotnie wyższy zasięg niż w obecnej generacji samochodów elektrycznych, co oznacza... że przełomu to tu akurat nie będzie. Jest to możliwe m.in. za sprawą nowych pryzmatycznych baterii litowo-jonowych oraz większej wydajności układu napędowego.

Lexus LF-ZC
Lexus LF-ZC© Autokult

Ciekawostką może być możliwość przeniesienia się z samochodem do świata wirtualnego. Kierowca może korzystać z kabiny samochodu oraz technologii steer-by-wire do trenowania umiejętności w symulatorze jazdy, a nawet do udziału w zawodach e-sport.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)